به گزارش خبرنگارایرنا، مختار برزگرفرد روز سه شنهب در جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز و مدرسه یار پاوه در سرسرای امتحانات امام خمینی (ره) این شهر افزود: خیران نیک اندیش مدرسه ساز و مدرسه یار در سال تحصیلی جاری با مشارکت 10 میلیارد و 500 میلیون ریالی به مدارس شهری و روستایی این شهرستان قدمی بزرگ در راستای دستیابی به اهداف آموزشی و پرورشی مدارس برداشتند.
وی اظهار کرد: مشارکت هفت میلیارد ریالی خانواده شادروان رضا راه دار در ساخت مدرسه 6 کلاسه در روستای دشه، اهدا زمینی به ارزش 2 میلیارد ریال توسط خیران روستای دوریسان برای احداث دبستان 12 فروردین و همچنین مشارکت نقدی و غیرنقدی به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط خیران و اولیاء دانش آموزان به مدارس برگ زرینی است که همت والای این مردم را نشان می دهد.
وی به تاریخ آغاز بکار اولین مدرسه در شهرستان پاوه اشاره کرد و گفت: اولین مدرسه رسمی به سبک جدید در سال 1305 با مشارکت خیران در پاوه دایر شد و از آن روز تاکنون مردم این شهرستان همواره حامی و پشتیبان مدارس بوده اند به گونه ای که هم اکنون 25 درصد از ساختمان های مدارس توسط خیران به آموزش و پرورش اهدا شده است.
در ادامه این جشنواره معاون فرماندار پاوه گفت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی مهم و تاثیرگذار متولی اصلی تعلیم و تربیت نیروی انسانی جامعه است که اهمیت فوق العاده ای در تضمین سعادت و پیشرفت یک ملت دارد.
سید نجیب میرانی، ضرورت توجه به آموزش و پرورش را برای آحاد افراد جامعه مورد تأکید قرار داد و گفت: کمک به امر مقدس مدرسه سازی کمک به آینده کشور و فرزندانمان است.
تجلیل و تقدیر از خیران مدرسه ساز و مدرسه یار و برگزاری چند برنامه فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و دارای سه اداره آموزش و پرورش مستقل با بیش از 13 هزار دانش آموز است.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.