پریسا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش فرهنگی ساعت 10 صبح با حضور مسئولان ملی و استانی در تالار وحدت شهر کرمانشاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این همایش توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری حوزه هنری برگزار می شود، گفت: در این آئین مسئولان ملی و استانی سخنرانی می کنند.
وی همچنین گفت: در این همایش همچنین کتاب 'شاعر سطح نویس؛ گذری بر زندگی و آثار احمد عزیزی' نوشته 'حسن چراغلو' رونمایی می شود.
او تجلیل از خانواده زنده یاد احمد عزیزی را از دیگر برنامه های این همایش ذکر کرد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی و تجلیل از آثار برتر نخستین دوره جایزه ادبی کرمانشاه یادبود زنده یاد احمد عزیزی را از دیگر برنامه های این همایش دانست و گفت: از نفرات برتر با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احمد عزیزی شاعر انقلاب که از پانزدهم اسفند ماه سال 1386 به علت کاهش سطح هوشیاری ناشی از تشنج، بیماری قلبی و کلیوی در بیمارستان بستری بود، عصر دوشنبه 16 اسفند سال 95 در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.
احمد عزیزی چهارم دی ماه سال 1337 در سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد، او دارای آثاری نظیر کفش های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، ترجمه زخم، باران پروانه، رودخانه رؤیا، ملکوت تکلم و سیل گل سرخ است.
رهبر معظم انقلاب در سال 1390 و در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در بیمارستان امام رضا (ع) از وی عیادت و بر رسیدگی به وضعیت این شاعر آئینی تاکید کردند.
عزیزی آثار شعر و نثر ادبی متعددی دارد و شاعری با سبک منحصر به فرد است که این سبک به صورت مثنوی در کفش های مکاشفه او جلوه کرده ‌است.
تمایل سبک وی به معنویت و عرفان اسلامی با فرم جدیدی از مثنوی، ملهم از مثنوی مولوی، در شعر معاصر بی ‌نظیر است، این سبک تاثیر بسیار زیادی در شعر معاصر گذاشته ‌است.
اشعار عزیزی با عرفان اسلامی آمیختگی دارد و تمجید از اهل بیت در بیشتر آثارش موج می‌زند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.