امیرپرویز نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از تشکیل پدیده گرد و غبار در قصرشیرین خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان مرزی 9 هزار متر است که این میزان یک هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
وی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 15 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز 24 درصد اعلام کرد.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در مجموع 252 میلیمتر باران در قصرشیرین بارید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 152 میلیمتر بوده، 100میلیمتر افزایش داشته است.
نجفی افزود: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 94 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین هشت، اردیبهشت 18، خرداد هفت، تیر 10، مرداد 10، شهریور پنج، مهر سه، آبان 12، آذر 2 ، هشت ، بهمن 10 و اسفند نیز یک روز به ثبت رسیده است.
براساس نقشه های پیش یابی اداره کل هواشناسی کرمانشاه ، وزش باد طی امروز و فردا در شهرستان ادامه دارد و در روز چهارشنبه نیز به احتمال فراوان شاهد تشکیل توده گرد و غبار در منطقه خواهیم بود.
وزش باد شدید مشکلاتی را برای مرزنشینان زلزله زده که در چادرها اسکان حضور دارند، ایجاد کرده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.