دکتر صیاد غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در بررسی های واحد نظارت شهرستان و گزارش های واصله به شبکه دامپزشکی یه واحد بسته بندی غیرمجاز که در منزل اقدام به بسته بندی و توزیع گوشت قرمز می کرد، شناسایی شد.
وی افزود: پس از اخذ دستور قضایی و ورود به منزل مذکور، مستندات مربوطه جمع آوری شد و برای طی مراحل قضایی به مراجعه مربوطه معرفی شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین مقدار 130 کیلوگرم گوشت دیفراس شده (یخ زدایی از گوشت و خارج کردن از حالت انجماد) نیز از این مکان ضبط و معدوم شد.
غلامی به شهروندان توصیه کرد که ضمن تهیه گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و دیگر فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی، به وجود مهر دامپزشکی حتما دقت کنند.
وی یادآور شد: همچنین شهروندان می توانند هرگونه تخلف بهداشتی را از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به اطلاع کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه برسانند.
استان کرمانشاه با حدود سه میلیون راس گوسفند و بز و 200 هزار راس گاو و گوساله یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود که از این تعداد حدود یک میلیون و 150 هزار راس دام در اختیار عشایر استان قرار دارد.
سالانه 450 هزار تن محصولات دامی در استان تولید می شود که از این میزان حدود 25 هزار تن آن گوشت قرمز و بیش از 300 هزار تن نیز شیر است.
اکنون یک کشتارگاه صنعتی دام در شهر کرمانشاه و 11 کشتارگاه سنتی و 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه، یک میلیون نفر در مرکز استان سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.