رئیس ستاد اربعین کشور گفت: اگر مرز خسروی بازگشایی می‌شود از تراکم کاری در مرز مهران کاسته می‌شود و هر دو‌ مرز به شکل مطلوب‌تری قابل مدیریت هستند.

به گزارش ایلنا، ذوالفقاری اظهار داشت: همه اعضای با بازگشایی مرز خسروی از تراکم کاری مرز مهران کاسته می‌شود ستاد اربعین استان کرمانشاه در سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی زیرساخت‌های مرز خسروی را آماده کردند که به صورت فوق العاده از همه این عزیزان قدردانی میکنم.

وی افزود: در سال گذشته حجم کار صورت گرفته برای مراسم ملی پیاده روی اربعین ده برابر حجم کاری برگزاری انتخابات بود و حفظ جان زائرین اربعین مهمترین اولویت برای ما بود. 

رئیس ستاد اربعین کشور یادآور شد: در اربعین گذشته، دو میلیون و سیصد و پنجاه هزار ویزا برای زائران اربعین صادر کردیم.

ذوالفقاری گفت: هدف گذاری ما این است که طوری زیرساخت‌ها را برای زائرین اربعین آماده کنیم که در سال ۱۴۰۰، دیگر لازم به تکرار بسیاری از کار‌ها نباشد و بیشتر امور هم به مردم عزیز سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین گذشته، لحظه شماری میکردیم که مرز خسروی بازگشایی شود و همه توافقات صورت گرفته بود، اما در نهایت باوجود استفاده از همه ظرفیت مرز بازگشایی نشد.

رئیس ستاد کشور گفت: اگر مرز خسروی بازگشایی شود از تراکم کاری در مرز مهران کاسته میشود و هردو‌مرز به شکل مطلوب‌تری قابل مدیریت هستند.

استاندار کرمانشاه نیز در این نشست گفت: بازگشایی مرز خسروی تبدیل به یک مطالبه عمومی برای کل مردم استان شده است و مردم نشاط و امیدواری را در بازگشایی این مرز میبینند.

بازوند با بیان اینکه اعتبارات لازم برای آمادهسازی مرز خسروی توسط وزارت کشور به ما ابلاغ شده، افزود: تقاضا می‌کنیم کمیته زیرساخت ملی یک طرح جامع برای ساماندهی مرز خسروی آماده کند تا بر اساس آن پیش برویم.

وی اظهار داشت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در افزایش نشاط و امیدواری در میان مردم مناطق زلزله‌زده که عمدتا مرزنشین هستند ایجاد کند و تا اندازه‌ای از غم آن‌ها بکاهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.