به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از محمدحسین ذوالفقاری در نشست ستاد اربعین استان افزود: در اربعین گذشته، لحظه شماری می کردیم که مرز خسروی بازگشایی شود، همه توافقات صورت گرفته بود اما در نهایت با وجود استفاده از همه ظرفیت مرز بازگشایی نشد.
وی اظهار کرد: همه اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه در سال گذشته با حرکت جهادی و انقلابی زیرساختهای مرز خسروی را آماده کردند که به صورت فوق العاده از همه این عزیزان قدردانی می کنم.
وی در ادامه گفت: هدف گذاری ما این است که طوری زیرساخت‌ها را برای زائران اربعین آماده کنیم که در سال 1400، دیگر لازم به تکرار بسیاری از کارها نباشد و بیشتر امور هم به مردم سپرده شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه حفظ جان زائرن اربعین در سال گذشته مهمترین اولویت برای ما بود، افزود: حجم کار صورت گرفته در سال گذشته برای مراسم ملی پیاده روی اربعین 10 برابر حجم کاری برگزاری انتخابات بود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در اربعین سال گذشته، 2 میلیون و 350 هزار ویزا برای زائران اربعین صادر کردیم.
استاندار کرمانشاه هم گفت: بازگشایی مرز خسروی تبدیل به یک مطالبه عمومی برای مردم استان شده و مردم نشاط و امیدواری را در بازگشایی این مرز می بینند.
هوشنگ بازوند افزود: اعتبارات لازم برای آماده سازی مرز خسروی توسط وزارت کشور به ما ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: تقاضا می کنیم که کمیته زیرساخت ملی یک طرح جامع برای ساماندهی مرز خسروی آماده کند تا براساس آن پیش برویم.
استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مرز خسروی می‌تواند در افزایش نشاط و امیدواری در میان مردم مناطق زلزله ‌زده که عمدتا مرزنشین هستند ایجاد کند و تا اندازه ای از غم آنها بکاهد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.