به گزارش خبرنگار ایرنا؛ فضل الله رنجبر روز سه شنبه در کارگروه ستاد اجرایی تسهیلات سفر شهرستان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: این تالارها شناسایی شده اند و با همکاری اتاق اصناف و مراجع قضایی در مرحله اول تذکر می دهیم و در صورت رعایت نکردن اقدام به تعطیلی این واحدهای متخلف خواهیم کرد.
به گفته او تمام این تالارها با اینکه درآمد خوبی دارند اما از پرداخت هزینه به ماشین حمل زباله خودداری می کنند و با اینکار منجر به آلودگی محیط زیست و زشت شدن منظره اطراف جاده های می شوند.
فرماندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر زیباسازی شهر برای ورود گردشگران در ایام نوروز از شهرداری خواست که زیباسازی محوطه طاقبستان به وسیله نورپردازی و گل کاری را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.
رنجبر با بیان اینکه به زیباسازی محیطی و تمیزی سطح شهر باید اهمیت ویژه ای داده شود، افزود: هر کاری که از دستمان بر می آید برای اینکه به مسافران در کرمانشاه خوش بگذرد و اقامتشان طولانی شود باید انجام بدهیم.
وی ادامه داد که زیبایی سفره های هفت سین شهر کرمانشاه در سال های گذشته تاثیر مثبتی بر گردشگران به جای گذاشت که این موضوع برای نورز 97 نیز باید تکرار شود.
رنجبر با بیان اینکه نورپردازی میادین ما جذب کننده گردشگران است، تاکید کرد که مسیر بیستون تا کرمانشاه باید از نظر روشنایی رفع عیب شود.
او از شهرداری خواست که برای رفع مشکل آسفالت کوچه ها و معابر به عنوان مطالبه شهروندان اقدام موثری داشته باشد.
وی تکالیفی را نیز برای برخی از دستگاه های اجرایی مشخص کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری باید گروه های خودشان را در زمینه ترکیدگی لوله ها در ایام نوروز فعال کند؛ همچنین جمعیت هلال احمر باید مکان هایی را برای اسکان مسافرانی که در برف و باران گرفتار می شوند در نظر بگیرد.
به گفته رنجبر بانک ها نیز باید برای پرداخت حقوق پایان سال آمادگی کامل داشته باشند.
او همچنین بر جمع آوری متکدیان به عنوان اولویت تاکید کرد و گفت: برخی از این متکدیان به صورت باندی عمل می کنند که باید مراقب آنها بود.
رنجبر با بیان اینکه هر مدیری در هر کاری که حساسیت نشان بدهد قطعا به دنبال رضایت مندی مردم است، افزود: ازدحام کیوسک های شهرداری، هلال احمر، بسیح، ارتش، میراث فرهنگی، اورژانس و آتش نشانی در ورودی شهرها چهره مناسبی ندارد و لازم است در این زمینه هماهنگی با این دستگاه ها در خصوص جابجابی منظم و مناسب انجام شود.
فرماندار کرمانشاه در ادامه بر بازدید مرکز بهداشت از مراکز پخت نان برنجی نیز تاکید کرد و افزود: نانوایی هایی با سهمیه مشخص، بانک ها، دستگاه های خدماتی مانند تاکسیرانی و اتوبوسرانی باید فعال باشند و به مردم خدمات بدهند ضمن اینکه واحدهای تعمیرات سیار و بیمه نیز باید در مبادی ورودی و خروجی شهر مستقر باشند.

**توجه به ظرفیت های گردشگری استان کرمانشاه
رنجبر در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در دنیا برای رونق اقتصادی حرف اول را می زند و مسافرت در سبد کالای خانوارها قرار گرفته است؛ افزود: مدتی است کرمانشاه مقصد گردشگران است اما با هدف افزایش جدی گردشگران فاصله داریم.
به گفته او احداث یک کارخانه زمانبر است لذا اگر واقعا دغدغه رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و افزایش سرانه درامد مردم استان را داریم باید نگاه ویژه ای به موضوع گردشگری داشته باشیم.
رنجبر تاکید کرد که باید فراهم کردن بستر و زیرساخت های گردشگری را جدی بگیریم و تمام کارها را نباید بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گذاشت.
به باور او اگر همت جمعی و اراده داشته باشم می توانیم کرمانشاه را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم؛ نمونه اش هم کاروانسرای تاریخی ماهیدشت است که بعد از سفر وزیر ورزش و جوانان به استان توانستیم سرمایه لازم برای بازسازی آن را توسط سازمان اتومبیل رانی کشور جذب کنیم و این مکان تاریخی را امروز بعد از 37 سال که از انقلاب می گذرد دوباره احیا کنیم به گونه ای که هم اکنون پذیرای گردشگران است.
رنجبر گفت: ما آثار خوبی در این شهر داریم که باید به آنها توجه کنیم، نمونه اش تکیه معاون الملک است که بافت های اطرافش باید آزادسازی شود.
او بیان داشت که همه مدیران استان باید یکصدا باشند تا به تکیه معاون الملک که مصوبه ستاد بازآفرینی پایدار شهری ملی را دارد و نیز طاقبستان که یک قدم تا جهانی شدن در پیش دارد بیشتر توجه شود تا تبدیل به مکان های فرح بخش و شادی آفرینی در دل شهر شوند.
به گفته رنجبر در کرمانشاه 9 هتل با 979 تخت، 2 هتل آپارتمان با 136 تخت، 16 مهمانپذیری با 731 تخت و 98 مدرسه با 950 کلاس در حال آماده شدن برای پذیرایی از مهمانان نوروزی استان است و 300 تخت خانه معلم و توان اسکان 600 نفر به صورت متفرقه را نیز باید به این آمارها اضافه کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت و 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه داریوش هخامنشی تنها اثر تاریخی استان کرمانشاه است که تاکنون ثبت جهانی شده است.
7457/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.