احسان ایمانی هرسینی روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور یکی از اهداف اجرای سیاست های مقاومتی است، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه بازار کار و اوضاع اقتصادی کشور نقش به سزایی در ایجاد اشتغال دارد.
او با بیان اینکه بسترهای لازم برای آموزش و ارائه مهارت های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فراهم است، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه اکنون در 210 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 25 مرکز دولتی ارائه می شود.
به گفته او از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 19هزار و 805 نفر با سه میلیون و 945 هزار و 639نفرساعت آموزش در استان کرمانشاه در پنج خوشه خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و فناوری راهبردی آموزش و مهارت فرا گرفته اند.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در راستای تجهیز کارگاه های آموزشی اتومکانیک فنی و حرفه ای، کارگاه های آموزشی استان کرمانشاه به 24 دستگاه خودرو سواری جدید در رشته اتومکانیک و تعمیر تجهیز شده است.
ایمانی هرسینی، این خودروها را صرفا جهت آموزش و بدون پلاک باهدف به روزرسانی کارگاهای اتومکانیک مبنی بر افزایش مهارت آموزی دانش آموختگان این رشته دانست.
وی با بیان اینکه این خودروها در هر 14 شهرستان استان کرمانشاه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای و کارگاه های اتومکانیک فعال است، گفت: هر کارگاه ظرفیت آموزش 15 نفر در هر دوره آموزشی را دارد.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در 32شهر و 2هزار و 600روستا سکونت دارند.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.