به گزارش ایرنا؛ دکتر محمّدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فنّاوران برتر استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات شهید علیمحمدی دانشکده علوم دانشگاه رازی، با انتقاد از بودجه‌های اندک حوزه پژوهش در کشور و استان کرمانشاه، افزود: جبران عقب افتادگی‌ها در حوزه‌های مختلف نیازمند توجه به پژوهش و تخصیص اعتبارات لازم در این راستا است و دغدغه‌مندان توسعه کشور باید نیاز به بودجه‌های پژوهشی را در همه تریبون‌ها مطرح نمایند.
او یادآور شد: با بودجه‌های اندک پژوهشی وعدم توجه کافی به این مقوله، نمی‌توان توقعات مسئولان در فضای علم و فناوری را محقق کرد و لذا همه مسئولان باید پژوهش را به عنوان یک اولویت مورد توجه قرار دهند.
رئیس دانشگاه رازی در ادامه با اشاره به عدم حمایت‌های کافی در بحث تجهیزات و مسائل مالی در حوزه پژوهش دانشگاه افزود: سال گذشته قرار بود هفت هزار میلیارد ریال در جدول 14 بودجه اختصاص دهند اما سال 95 تمام شد و دریغ از یک ریال تخصیص در این جدول 14!
وی عدم حاکمیت نگاه دانش‌بنیان بر دستگاه‌های اجرایی و برنامه‌ریزی‌های کشوری را جفایی بزرگ دانست و گفت: برنامه دانش‌بنیان نیازمند توجه جدّی‌تر مسئولان و سیاست‌گذاران به امر پژوهش است.
دبیر ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: آنچنان که شایسته است حمایت‌های لازم در بحث تجهیزات و اعتبارات پژوهشی در دانشگاه صورت نگرفته و لذا خواستار حمایت مسئولان هستیم.
وی تاکید کرد: ما علاقه‌مند به حضور گفتمان عقلانی و نگاه جامع در محافل و مجامع دانشگاهی هستیم و باید به برنامه‌ریزی‌ها توجه زیربنایی صورت بگیرد و مسئولان بپذیرند که در جمع اصحاب علم و اندیشه، به انتقادات پاسخ دهند.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا دستاوردهای پژوهشی اساتید و نخبگان را افتخار زرینی برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: نخبگان و فناوران استان کرمانشاه در آینده آورده‌های علمی بیشتر و پُربارتری را تقدیم استان و کشور نمایند.
وی ادامه داد: دبیرخانه شورای پژوهش دانشگاه رازی افتخار دارد که موارد مربوط به حوزه پژوهش‌ را در زمینه‌های مختلف تعقیب نماید.
در این مراسم از 44 پژوهشگر و فناور برتر استان کرمانشاه تقدیر به عمل آمد.
در استان کرمانشاه بیش از 100هزار نفر دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.