در این یادداشت آمده است: بیش از پنج سال است که به اذعان اغلب کارشناسان، بازار مسکن در سراسر ایران و به تبع آن استان کرمانشاه از رونق افتاده و در رکود کامل به سر می برد به نحوی که رییس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفته است:'رکود مسکن از سال 92 آغاز شده و امسال پنجمین سال است که این رکود شدید را داریم و پیش بینی می شود که در سال آینده نیز همین روند رکود در بازار مسکن داشته باشیم'.
محسن ملکی می گوید: 'اوضاع بازار مسکن در کرمانشاه به حدی خراب است که برخی از مشاوران املاک کرمانشاه از اول امسال تاکنون فقط یک یا 2 قرارداد خرید و فروش داشته اند!' او همچنین معتقد است: 'با وقوع زلزله اخیر بازار مسکن کرمانشاه هم تحت تاثیر قرار گرفت و رکود بیشتری بر بازار حاکم شد، زیرا قدرت خرید تعداد زیادی از مردم استان با وقوع این زلزله به شدت کاهش پیدا کرد و درآمدها کم شد'.' قیمت‌ها نیز در این پنج سال تغییری نداشته و اکنون قیمت خانه در اکثر مناطق کرمانشاه زیر متری 2 میلیون تومان است'.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه معتقد است: 'اگر اقدام خاصی انجام نشود در سال 97 هم همین رکود را در بازار مسکن خواهیم داشت'.
از آنجایی که رونق بخش مسکن در هر جامعه ای ارتباط بسیار تنگاتنگی با رونق اقتصادی و در نهایت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال دارد، همین عامل رکود بازار مسکن منجر به تشدید معضل بیکاری در استان کرمانشاه که رکورددار بیکاری کشور است، شده لذا در چنین شرایطی انتظار می رود که دولتمردان مُسکنی به این بازار مسکن تزریق کنند تا از این حالت رکود چندین ساله خارج شده و در نهایت به اشتغال استان کمک کند. طبیعتا تزریق این مُسکن می تواند از طریق اعطای تسهیلات ویژه به بخش ساخت و ساز مسکن صورت گیرد.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.