سرهنگ علیرضا دلیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا استان با همکاری یکدیگر تاکنون چند فروشنده مواد مخدر را در فضای مجازی شناسایی و دستگیر کرده اند و روند دستگیری این افراد همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار خوب و قابل ملاحظه است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کشفیات انواع مواد مخدر در کرمانشاه 132 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه اعلام کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون 2 هزار و 447 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه از سوداگران مرگ‌ کشف شده است.
سرهنگ دلیری ادامه داد: در این مدت پنج هزار و 952 نفر توزیع کننده مواد مخدر در استان کرمانشاه شناسایی و دستگیر و 39 باند بزرگ هم در این زمینه شناسایی و منهدم شده اند.
وی به اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 280 مرحله طرح پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان کرمانشاه اجرا شده است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه اجرای ماده 13 قانون و پلمپ مراکز تهیه و توزیع مواد مخدر امسال در کرمانشاه اجرا شد، گفت: تاکنون با همکاری دستگاه قضایی 241 مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر به نفع دولت پلمپ شده است.
سرهنگ دلیری به اجرای طرح های کنترل محورهای عبوری اشاره کرد و گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 148 درصد میزان اجرای طرح های کنترل محورهای تردد به منظور کشف مواد مخدر افزایش پیدا کرده است.
وی اعلام کرد: در تمامی کلانتری های سطح استان ماموران ویژه مبارزه با مواد مخدر مستقر شده اند و در حوزه های استحفاظی در راستای مبارزه با سوداگران مرگ فعالیت دارند.

**رواج مواد مخدر صنعتی در کرمانشاه
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی در استان در حال رواج است، گفت: براساس تحقیقات انجام شده معتادان در کرمانشاه بیشتر به سمت مواد مخدر صنعتی تمایل دارند.
دلیری افزود: استان های غربی مصرف کننده مواد مخدر سنتی هستند و در این استان ها تولید و ترانزیت این مواد مشاهده نمی شود.
با این حال وی از فعالیت کارگاه های تولید مواد مخدر صنعتی در کرمانشاه خبر داد و گفت: شناسایی و دستگیری تولید کنندگان مواد مخدر صنعتی به صورت ویژه در دستور کار است و تاکنون به توفیقات چشمگیری در این زمیته دست پیدا کرده ایم.

**رویکرد اجتماعی پلیس در برخورد با مواد مخدر
به گفته وی، پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه رویکردی اجتماعی دارد و در این زمینه به دنبال فرهنگ سازی است.
دلیری با بیان اینکه تمامی دستگاه ها باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر فعالیت کنند، گفت: باید در حوزه های اجتماعی و گروه های در معرض خطر با اقدام های فرهنگی و اجتماعی مضرات استفاده از مواد مخدر را معرفی کنیم.

**چرخه ترک اعتیاد باید تکمیل شود
'ناقص بودن چرخه ترک اعتیاد' دیگر مشکلی است که رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه به آن اشاره کرد و گفت اگر معتادان بهبود یافته نتوانند به آغوش خانواده و جامعه باز گردند، به راحتی دوباره در دام اعتیاد می افتند.
او تاکید کرد که باید همزمان با فرآیند ترک اعتیاد در کمپ ها، آموزش و حرفه آموزی هم به صورت کارآمد و موثر اجرایی شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.