به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ‌ بازوند یکشنبه شب در جلسه کارگروه رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بانکها در صورتی که بتوانند واحدهای تولیدی را دوباره فعال کنند می توانند آنان را تملک کنند.
وی با بیان اینکه لیست واحدهایی تولیدی که در استان کرمانشاه تحت تملک بانک ها هستند، باید مشخص شوند، افزود: نامه ای در این زمینه به رییس جمهوری خواهیم نوشت تا در خصوص واحدهای تحت تملک بانک‌ها در کرمانشاه تصمیم گیری شود.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه براساس بررسی های انجام شده نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بسیار بالا و واقعی است، گفت: به منظور رفع معضل بیکاری باید شرایط را برای سرمایه گذاری مهیا کنیم.
بازوند با بیان ‌اینکه نمی توانیم در زمینه رفع مشکل بیکاری کم‌ کاری کنیم، اظهار داشت: رشد نرخ بیکاری در استان کرمانشاه ماحصل کم کاری مدیران است.
وی با تاکید بر اینکه باید روند سرمایه گذاری تسهیل شود، عنوان کرد: راه کاهش نرخ بیکاری صحبت کردن نیست؛ برای اشتغالزایی باید موانع و بروکراسی را پیش روی سرمایه گذاری برداریم.
وی گفت: میزهایی که ما پشت آن نشستیم اگر سودی به مردم ‌نرساند هیچ ارزشی ندارد، وقتی نرخ بیکاری افزایش پیدا می کند یعنی ما مدیرانی داریم‌ که به مردم ‌ضرر می‌رسانند.
استاندار کرمانشاه از نمایندگان بانک‌ها خواست که از هلدینگ های خود بخواهند در استان دست به کار شوند و واحدهای تملیکی را احیا کنند.
بازوند ادامه داد: اقتصاد کشور بانک ‌محور است و بانک ها در اکثر پروژه ها شریک هستند از این رو اگر نتوانند با شرکای خود به خوبی کار کنند راه به جایی نمی برند.
وی اعلام کرد: برای سال 97 چند راهکار به منظور اشتغالزایی در نظر گرفته شده است که باید آنها را اجرایی کنیم.
وی یادآور شد: در سال آینده با آقای جهانگیری وارد مذاکره می شویم تا دولت باید به ازای هر شغلی که ایجاد می شود یک یارانه برای استان کرمانشاه در نظر بگیرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخش خصوصی نیز در این استان نیز قوی نیست، گفت: بخش خصوصی ما سرمایه های خود صرف مسائلی به غیر از سرمایه در گردش می کنند که این موضوع آنها را با مشکل مواجه می کند.
بازوند با اشاره به اهمیت حمایت از واحدهای تولیدی اظهارداشت: در بحث هدفمندی یارانه ها ما هزینه های کارخانه ها را افزایش دادیم اما 30 درصدی که قرار بود از درآمد این هدفمندی به تولید اختصاص پیدا کند را نیز به آنها ندادیم.
وی با بیان اینکه بیکاری یک نفر یک‌ خانواده را متاثر می‌کند، گفت: در حضورهایی که میان مردم استان به مناسبت‌های مختلف مثل نمازهای جمعه دارم، تنها خواسته مردم از ما ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان است.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: میثاق نامه ای که با مدیران استان برای ایجاد اشتغال امضا کرده ایم در پایان سال ارزیابی و نتیجه آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم.
بازوند تصریح کرد: نرخ بیکاری 25 درصدی استان یعنی یک زلزله دائمی و مستمر، اصلا نمی‌توانیم با این روال پاسخگوی مطالبات به حق مردمی باشیم، بیکاری ساختار خانواده های استان را به چالش کشیده است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.