حسین بیگلری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تخریب بخش دیالیز بیمارستان سرپل ذهاب در پی زلزله 7.3 دهم ریشتری افزود: در روزها و ماه های نخست به دلیل نبود امکانات، بیماران به ناچار برای انجام دیالیز به کرمانشاه و یا قصرشیرین می رفتند که اکنون با اقدام های انجام شده در بیمارستان سرپل ذهاب، هشت دستگاه دیالیز نصب شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون با این اقدام، زلزله زدگان سرپل ذهابی به صورت رایگان در بیمارستان دیالیز می شوند و دیگر رنج رفت و آمد را متحمل نمی شوند.
بیگلری ادامه داد: نزدیک به 100 بیمار خاص و صعب العلاج در مناطق زلزله زده استان وجود دارد که برخی از آنان به کرمانشاه آمده و ساکن شده اند و این گونه نیست که در رسیدگی به این بیماران غفلت شده باشد.
بیگلری اظهار داشت: با این وجود زلزله زدگان کلیوی و بیماران خاص و صعب العلاج به دلیل شرایط زندگی پس از زلزله با مشکلاتی مواجه هستند که با همکاری بخش دولتی اعلام کرده ایم که هر بیمار در صورت نیاز می تواند به کرمانشاه بیاید و نیازهای خود را بازگو کند و از سوی دیگر به صورت تلفنی همواره با این بیماران در تماس هستیم.
به گفته وی، به تازگی از سوی انجمن بیماران کلیوی قلبی به میزان 10 دستگاه کانکس به بیماران خاص زلزله زده تعلق گرفته و از سوی دیگر می توان گفت که تقریبا همه این بیماران دارای کانکس هستند، با این وجود به دنبال رایزنی های انجام شده اعلام کرده ایم هر یک از بیماران خاص وصعب العلاج فاقد کاشانه برای دریافت کانکس، تقاضا بدهند.
بیگلری یادآور شد، در جلسه مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزشهای بیماران خاص و پیوند اعضا که در شهر اصفهان برگزار شد در مورد کمک به ساخت و بازسازی منازل مسکونی بیماران زلزله زده غرب کشور توافقاتی انجام شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.