اکبر سنجابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این 2 استان با هدف تسریع در ساخت و ساز مناطق شهری در سرپل ذهاب به یاری زلزله زدگان آمدند.
وی اضافه کرد: تسریع در روند بازسازی سرپل ذهاب یکی از اهداف مهم ستاد بازسازی است و تلاش می شود با استفاده از امکانات و ظرفیت های دیگر استان ها، بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان شتاب گیرد.
وی بیان کرد: تاکنون نقشه سه هزار و 513 واحد مسکونی به نظام مهندسی و پنج هزار و 105 مورد نیز به شهرداری شهرستان سرپل ذهاب برای اخذ پروانه ساخت معرفی شده است.
فرماندار سرپل ذهاب اظهار کرد: تاکنون 18 هزار و 592 واحد مسکونی و تجاری آسیب دیده زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در این شهرستان سرپل ذهاب از سوی ستاد معین استان اصفهان ارزیابی خسارت شده است.
سنحابی ادامه داد: تاکنون برای واحدهای آسیب دیده و همچنین سه هزار و 28 مستاجر واحدهای تخریبی زلزله اخیر در این شهرستان تشکیل پرونده شده است.
وی از تحویل یک هزار و 51 عدد کانکس توسط بنیاد مسکن استان اصفهان به واجدان شرایط خبر داد و گفت که عملیات عملیات آواربرداری سه هزار و 178 واحد مسکونی تخریبی نیز در سرپل ذهاب به پایان رسیده است.
این مقام مسئول، از تشکیل پرونده برای 178 تن از مالکان واحدهای احداثی و هشت هزار و 372 پرونده نیز برای مالکان واحدهای تعمیری به منظور دریافت تسهیلات از بانک های عامل خبر داد.
سنجابی گفت: 6 هزار و 316 واحد نیز برای دریافت تسهیلات تعمیری و 2 واحد شهری نیز به منظور دریافت تسهیلات احداثی موفق به انعقاد قرارداد با بانک های عامل شدند.
وی همچنین از تشکیل پرونده برای یک هزار و 635 مالکان و 2 هزار و 985 فقره پرونده برای مستاجران به منظور دریافت کمک بلاعوض اجاره بها در راستای اسکان موقت خبر داد.
وی از پرداخت 10 هزار و 239 مورد پرداخت کمک بلاعوض اسکان موقت به مالکان و مستاجران واحدهای احداثی و تعمیری در سرپل ذهاب خبر داد.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.