به گزارش خبرنگار ایرنا، پرفسور ناصر سیم فروش روز چهارشنبه در سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید قدر خود و کشورمان را بدانیم، افزود: ایران در منطقه حرف اول را می زند و خدمات انقلاب اسلامی به کشور گسترده و فوق العاده است.
وی اظهار کرد: به خاطر دارم‌ زمانی پزشکان هندی در کشور حضور داشتند و ایران در حوزه علم و فناوری بشدت ضعیف و فقیر بود اما امروز شاهد توسعه روز افزون علوم در کشور هستیم و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه بی نظیر است.
پرفسور سیم فروش افزود: امروز کلام حضرت امام که فرمودند: 'ما می توانیم' را می توانیم در مقابل چشم خود به وضوح ببینیم.
وی همچنین گفت: دشمنان ما در تلاش هستند بذر یاس و ناامیدی را در دل مردم و جوانان ما بکارند.
این متخصص ارولوژی اظهار کرد: کشور ما در زمینه پیوند کلیه پیشگام است و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اذعان داشته اند که باید از تجربیات ایران در این حوزه استفاده شود.
وی همچنین یادآوری کرد که علم باید توام با اخلاقیات و دین مداری باشد.
در این کنگره سراسری به پاس نقش ارزشمند در توسعه علم پزشکی در ایران، از استاد دکتر قوام زاده و استاد دکتر سیم فروش تجلیل شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در حاشیه برگزاری این کنگره در جمع خبرنگاران گفت: یکی از موارد در پزشکی بازساختی استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماری های خونی است.
دکتر محمودرضا مرادی افزود: خوشبختانه در سال 93 مرکز پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی راه اندازی شده و تاکنون 64 پیوند مغز استخوان صورت گرفته است و نتایج خوبی در پی داشته است.
وی با بیان اینکه بحث پزشکی باز ساختی و سلول های بنیادی یکی از علوم نوین پزشکی است، گفت: این علم در سال های اخیر در دنیا و همچنین در سطح کشور ما پیشرفت های خوبی داشته است و ما باید تلاش کنیم با برگزاری چنین کنگره هایی اهمیت موضوع را دو چندان مطرح کرده و همکاران بالینی را جهت فعالیت در این حوزه ترغیب کنیم تا با استفاده از علوم پایه درمان بیماری ها به نحو جدیدتری انجام گیرد.
وی اضافه کرد: مرکز پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی موافقت اصولی گرفته و اتاق تمیز دانشگاه آماده بهره برداری شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که بتوانیم در بحث بیماری های کلیه و مجاری ادارای وارد کارهای تحقیقاتی شده و ان شاالله نتیجه این کار بهبود درد بیماران باشد.
سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی با حضور اساتید دانشگاه های علوم پزشکی 10 استان کشور تا سوم اسفند ادامه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.