پرفسور اردشیر قوام زاده روز چهارشنبه در حاشیه سومین کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی در سرسرای اجتماعات بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع سلول های بنیادی از سال 69 در کشور شروع شده و از آن سال تاکنون با روند خوبی که طی شده به جایگاه ممتازی دست یافته ایم.
وی با بیان اینکه موضوع سلول های بنیادی در تهران آغاز به کار کرد، گفت: اکنون 17 مرکز در سطح کشور در این حوزه فعالیت دارد که یکی از این مراکز در استان کرمانشاه فعالیت دارد.
او تقویت مراکز استان ها و تمرکززدایی از مرکز در این راستا را یکی از نیازهای اصلی دانست و افزود: اکنون در سطح مراکز کشور حدود یک هزار مورد پیوند استخوان در طول سال انجام می شود.
وی یادآوری کرد که در توسعه مراکز در کشور باید سنجیده و با برنامه عمل کرد و براساس نیاز هر استان و تعداد بیماران هر منطقه اقدام به راه اندازی مراکز کرد.
به گفته او، هر مرکز باید حداقل 10 تخت برای ارائه خدمات به بیماران داشته باشد و از سوی دیگر نباید این اقدام ها و فعالیت ها به صورت تجارتی در بیاید.
وی تاکید کرد که فعالیت در حوزه سلول های بنیادی باید در مراکز دانشگاهی و زیرنظارت وزارت بهداشت و دانشگاه ها انجام شود تا از آسیب رسیدن به مردم جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه یک مرکز در استان کرمانشاه فعال است و اقدام ها و فعالیت های خوبی در این مرکز انجام می شود خواستار افزایش سطح همکاری و هم افزایی این مرکز با مراکز تحقیقاتی استان شد.
کنگره سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ارولوژی و نفرولوژی با حضور اساتید دانشگاه های علوم پزشکی 10 استان کشور تا سوم اسفند ادامه دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.