به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا نصوری روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن نیکوکاری افزود: این جشن امسال با شعار 'جوانه لبخند می کاریم' برگزار و کمک های جمع آوری شده در اولین فرصت بین نیازمندان واقعی توزیع می شود.
آنچنان که او بیان کرد: در همین راستا حدود 70 هزار قلک بین دانش آموزان استان توزیع و جمع آوری آن از برخی مدارس آغاز شده است.
به گفته نصوری، کمک های جمع آوری شده از هر مدرسه به نیازمندان همان مدرسه اختصاص می یابد؛ البته این موضوع در باره مدارس برخوردار صدق نمی کند.
او از همه سازمان ها و رسانه‌ها خواست که برای برگزاری بهتر و موثرتر جشن ملی نیکوکاری همکاری کنند تا دست کم بخشی از سفره نیازمندان استان رنگین شود.
نصوری اشاره ای هم به عملکرد کمیته امداد استان کرمانشاه در جذب کمک های مردمی و خدمت‌رسانی به نیازمندان کرد و گفت: در 10 ماه سپری شده از سال 96 کمیته امداد استان در جمع آوری زکات و اکرام ایتام رتبه نخست کشور را کسب کرده است؛ همچنین در جمع آوری صدقات هم در هفت ماهه نخست سال در جای پنجم قرار داشته ایم.

**هدیه بسیج سازندگی به زوج‌های جوان
در بخش دیگری از این نشست، حسین قبادی بصیر، مسئول بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص)استان کرمانشاه از اقدام این نهاد برای اهدای جهیزیه به زوج های نیازمند در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و ثلاث و باباجانی خبر داد.
او گفت که این هدیه به زوج هایی که در سال 96 عقد کرده اند تعلق می گیرد و تا پایان سال اجرایی می شود.
تهیه بسته های غذایی برای ساکنان برخی مناطق محروم شهر کرمانشاه و بخش سرفیروزآباد، دیگر اقدامی بود که به گفته قبادی در بسیج سازندگی سپاه کرمانشاه در حال پیگیری است.
او همچنین گفت: بسیج سازندگی با بهزیستی استان کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای برای تکمیل واحدهای مسکونی روستایی منعقد کرده است؛ بازسازی کامل واحدهای مسکونی تخریب شده با وام‌ها و تسهیلات دولتی شدنی نیست و به همین دلیل ما در تلاشیم که با کمک بهزیستی مابقی اعتبار لازم برای تکمیل این واحدها را تامین و هزینه کنیم.

**نگاه ویژه به زلزله زده ها
فردین امیری، قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای استان کرمانشاه نیز در این جلسه خواستار نگاه ویژه کمیته امداد به مناطق زلزله زده استان در جشن نیکوکاری شد.
همچنین سید یحیی میرعباسی، مدیر سازمان دانش آموزی استان کرمانشاه در این نشست گفت: مراسم نمادین جشن نیکوکاری با حضور مسئولان و رسانه‌ها در چند مدرسه استان برگزار می شود.
به گفته او، 320 هزار دانش آموز استان در 6 هزار مدرسه در حال تحصیل هستند که دستورالعمل مربوط به جشن نیکوکاری برای همه این مدارس ارسال می شود.
سید رحیم زارعی، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و سرهنگ جهانبخش شاهمرادی، نماینده نیروی انتظامی هم از دیگر حاضران جلسه بودند که از آمادگی خود برای برگزاری هرچه بهتر جشن نیکوکاری خبر دادند.

**مشکل هماهنگی و هم افزایی ادارات کرمانشاه
استفاده از گروه های هنری و نمایش خیابانی در پایگاه های مهم جشن نیکوکاری و بهبود نما و وضعیت ظاهری پایگاه ها نیز پیشنهادهای مهدی عبدالمالکی، قائم مقام شهردار کرمانشاه بود.
مرتضی حسینی فر، مدیر روابط عمومی کمیته امداد استان کرمانشاه در ادامه این جلسه از قائم مقام شهردار کرمانشاه درخواست کرد که امکان استفاده از تبلیغات بر روی پل های عابر و بیلبوردهای سطح شهر را برای جشن نیکوکاری فراهم کند که عبدالمالکی جواب داد: بیش از 95 درصد از تبلیغات شهری به بخش خصوصی واگذار شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.
حسینی فر همچنین به ارتباط خوب بین نهادهای برخی استان ها از جمله آذربایجان شرقی اشاره و تاکید کرد که برای خدمت رسانی بهتر به مردم لازم است که هماهنگی و ارتباط بهتر و نزدیکتری بین ادارات و ارگان های کرمانشاه برقرار شود.
در سال گذشته حدود یک هزار و 500 پایگاه جشن نیکوکاری در سطح استان کرمانشاه برپا شد که البته با توجه به زلزله آبان ماه و تخریب برخی از شهرها و مناطق استان احتمال می‌رود که امسال تعداد این پایگاه‌ها کمتر شود.
در استان کرمانشاه حدود 68 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد هستند که بیش از 51 هزار خانوار آنان مستمری بگیر و هفت هزار و 500 نفر هم دانشجو هستند.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.