به گزارش خبرنگار ایرنا، ویدا صنیعی روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از سرطان در سرسرای غدیر قصرشیرین افزود: کشورهای پیشرفته، غربالگری ها را به صورت مستمر انجام می دهند و همین امر باعث کاهس آمار ابتلا به سرطان در این کشورهاست.
وی، تنها راه پیشگیری از سرطان را آشنایی افراد با این بیماری مهلک و نیز انجام اقدام های خودمراقبتی عنوان کرد و اظهارداشت: حذف عوامل خطر مانند مصرف دخانیات، الکل و تغذیه مناسب از مهمترین راهکارهای پیشگیری از انواع سرطان است.
مسئول بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد که ورزش، تغذیه مناسب، داشتن تحرک و زندگی سالم می تواند به تامین سلامت افراد و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها کمک کند.
صنیعی، شعار امسال پویش ملی مبارزه با سرطان را 'سرطان قابل پیشگیری و درمان با خود مراقبتی و امید' بیان کرد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین نیز در سخنانی با تاکید بر خودمراقبتی افراد و توجه به سلامت گفت: افزایش آگاهی های عمومی مردم نسبت به بیماری ها و انواع تهدیدهایی که سلامت افراد را به مخاطره می اندازد، از طریق سفیران سلامت، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها، امروز امری انکارناپذیر و ضروری در جلوگیری از بروز انواع بیماری هاست.
نعمت الله نازپرورده افزود: سلامت یکی از ابعاد مهم زندگی انسان است که سلامت جسم و سلامت روان را در بر می‌گیرد و در آموزه های دینی ما نیز بر این اصول تاکید فراوانی شده است.
وی اظهار کرد: برای پیشگیری از مشکلات و بیماری‌های جسمانی و روانی باید خود مراقبتی را افزایش داد و از این رو تغییر سبک زندگی به عنوان یکی از محورهای توسعه ، در تامین سلامت افراد ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این همایش با همکاری سازمان مردم نهاد پیک تندرستی و شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین برگزار شد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق و 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.