مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه علت مرگ و میر کبوترهای اسلام آباد غرب را نیوکاسل اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، فریدون یاوری با اشاره به تلفات گونه کبوتر وحشی در منطقه بدره‌ای شهرستان اسلام آباد غرب، اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، ضمن تهیه نمونه خون از پرندگان زنده و آزمایش‌های متعدد بر روی پرندگان تلف شده، مشخص شده که علت تلفات کبوتران اسلام آباد غرب، آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیست.
 
یاوری افزود: بر اساس اظهار نظر دامپزشکان، نیوکاسل کبوتری محتمل‌ترین علت مرگ و میر این پرندگان است و اگر این احتمال نیز منتفی شود، مسمومیت علت مرگ پرندگان است و جای نگرانی در خصوص شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیست.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: به محض رویت لاشه کبوتران وحشی، شاهرخ سبزی رئیس اداره محیط زیست به همراه رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلام آباد غرب، حیدری از شبکه دامپزشکی استان کرمانشاه، رحیمی استاد دانشگاه و فوق تخصص دامپزشکی ضمن حضور در منطقه و بررسی کامل موضوع، تعداد زیادی از پرندگان تلف شده را جمع آوری، کالبدشکافی و از قسمت‌های مختلف بدن پرندگان همچون کبد، ریه، مری، طهال و همه نمونه‌گیری و همراه با نمونه خون پرندگان زنده جهت تشخیص به تهران ارسال شد.
 
یاوری گفت: پرندگان تلف شده به صورت بهداشتی دفن شدند و منطقه نیز به صورت مستمر پایش می‌شود و از این رو جای هیچ نگرانی نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.