محمدرضا امیریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: از این میزان یک هزار تخته پتو و 313 تخته نیز چادر بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر توزیع این تعداد پتو و چادر، همکاران مستقر ما در مناطق زلزله زده نسبت به توزیع 20 تن نایلون در سرپل ذهاب، 800 عدد موکت و پنج تن موادغذایی مانند برنج، کنسروجات، روغن و حبوبات اقدام کردند.
امیریان با بیان اینکه سالن هایی در سرپل ذهاب برای اسکان اضطراری زلزله زدگان اختصاص داده است، یادآور شد: بیش از 200 تن از امدادگران ماهر جمعیت هلال احمر در مناطق زلزله زده حضور دارند و در حال امداد رسانی به افراد هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به ارسال 15 خودرو کمک دار برای جمع کردن آب از سطح زمین و 20 دستگاه موتور آب به نقاط مختلف استان بخصوص شهرهایی که بیشترین بارش ها را داشته اند خبر داد.
وی گفت: در مجموع 500 نفر از امدادگران ما در نقاط مختلف استان برای کمک به مردم اعزام شدند و اقدام هایی نظیر رها سازی پیکر یکی از شهروندان که در شهرستان گیلانغرب که بر اثر ریزش آوار جان خود را از دست داده بود، اقدام کردند.
امیریان یادآور شد: در شهرستان پاوه نیز که قسمت هایی از دیوارهای برخی منازل روی تعدادی از خودروها ریزش کرده بود، همکاران ما موفق شدند این خودروها را از زیر آوار بیرون بکشند.
این مقام مسئول ادامه داد: در 48 ساعت اخیر هشت مورد حوادث جاده ای نیز بوقوع پیوست که نیروهای هلال احمر به سرعت در محل حادثه حاضر و کار رها سازی و کمک به سانحه دیدگان را انجام دادند.
وی در پایان گفت: نیروهای هلال احمر همچنان به صورت آماده باش در تمامی نقاط استان حضوری فعال دارند و آماده ارائه هر گونه کمک به شهروندان هستند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
بارش باران که از صبح جمعه در تمام مناطق استان آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد تاکنون به بیش از 90 میلیمتر رسیده است.
اوج فعالیت این سامانه بارشی در شهرهای نواحی اورامانات و همچنین مناطق غربی استان بوده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.