به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رحیم جعفری روز یکشنبه در نشستی خبری اظهار کرد: از مجموع شرکت کنندگان هفت هزار و 500 نفر آن ها را خانم ها و 2 هزار و 895 نفر را نیز آقایان تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه آزمون در سه بخش کتبی، شفاهی و الکترونیکی برگزار می شود، گفت: پنج هزار و 26 نفر در بخش آزمون کتبی، پنج هزار و 273 نفر در بخش آزمون شفاهی و 96 نفر نیز در بخش آزمون الکترونیکی شرکت خواهند کرد.
حجت الاسلام رحیم جعفری افزود: بیشترین آمار شرکت کنندگان در آزمون مربوط به شهرستان کرمانشاه است که 2 هزار و 260 نفر در آزمون کتبی و یک هزار و 632 نفر در آزمون شفاهی حضور پیدا می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: شهرستان های اسلام آبادغرب و پاوه نیز از نظر تعداد شرکت کننده در رده های دوم و سوم قرار دارند.
وی یادآورشد: در مجموع استان کرمانشاه بعد از تهران، خراسان رضوی، اصفهان و فارس رتبه پنجم را از نظر تعداد ثبت نام کننده دارد، این در حالی است که جمعیت آن ها بین 2 تا هشت برابر استان ماست.
حجت الاسلام جعفری یادآور شد: نتایج آزمون نیز 2 روز پس از برگزاری اعلام خواهد شد.

**برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم در روز 10 اسفند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این نشست زمان برگزاری آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم را 10 اسفند و در 15 حوزه امتحانی عنوان کرد.
حجت الاسلام آیت عباسیان یادآور شد: در شهر کرمانشاه آزمون برادران در دانشکده علوم قرآنی و آزمون خواهران نیز در دانشگاه آزاد اسلامی واقع در باغ نی برگزار خواهد شد.
وی همچنین زمان برگزاری آزمون شفاهی را نیز از 12 تا 18 اسفند در همان مکان های یاد شده عنوان کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: آزمون در رشته های حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، معارف نهج البلاغه و الکترونیکی که شامل انس با قرآن است برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: در بخش حفظ قرآن کریم 9 هزار و 558 نفر، در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم 563 نفر، در بخش معارف نهج البلاغه 178 نفر و در بخش الکترونیکی (انس با قرآن) 96 نفر شرکت کرده اند.
وی در پایان گفت: به افرادی که موفق به کسب نمره لازم شوند گواهینامه قرآن آموزی اعطا خواهد شد.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.