علی محمد زوراوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این سامانمه بارشی از قدرت بسیار خوبی برخوردار است و انتظار می رود برای اکثر نقاط استان بارش های خوبی همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: البته این سامانه نیز همانند موج قبلی بارش ها بیشتر نواحی اورامانات و غربی استان (مناطق زلزله زده) را در بر می گیرد.
زوراوند یادآور شد: بارش ها در برخی ساعات ممکن است با وزش باد شدید و همچنین رعد و برق بخصوص در نواحی اورامانات همراه گردد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن آب رودخانه ها در برخی مناطق، سیلاب‌های محلی و احتمالاً رگبار تگرگ را از دیگر پیامدهای این سامانه بارشی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه بارشی غالبا به شکل بارش باران خواهد بود، گفت: انتظار می رود شدت بارش ها برای روزهای شنبه و یکشنبه باشد.
زوراوند خاطرنشان کرد: همچنین از شامگاه یکشنبه تا بامداد دوشنبه احتمال بارش برف در گردنه های مناطق سردسیر استان وجود دارد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در خصوص تغییرات دمایی نیز گفت: با ورود سامانه بارشی قوی به جو استان، دمای روزانه در مناطق مختلف بین 4 تا 6 درجه نسبت به روز گذشته کاهش می یابد اما در دمای شبانه تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد.
وی در پایان و با بیان اینکه دمای امروز کرمانشاه در گرمترین حالت به 10 درجه بالای صفر و امشب در سردترین حالت به هفت درجه بالای صفر خواهد رسید، گفت: سردترین نقطه استان طی امشب سنقروکلیایی با دمای سه درجه بالای صفر خواهد بود.
میانگین بارش باران در استان طی سال زراعی جاری (اول مهر تا 26 مهر) به 138.3 میلیمتر رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 174.7 میلیمتر بارش داشتیم 21 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز47 درصد کاهش نشان می دهد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.