رضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، عمده محصولات باغی استان کرمانشاه را انگور، سیب و گردو عنوان کرد.
وی سطح باغات غیرباور استان کرمانشاه را 6 هزار و 789 هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 6 هزار و 310 هکتار آّبی و 479 هکتار دیم است.
زارعی سطح بارور باغات استان را نیز 31 هزار و 919 هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان 2 هزار و 946 هکتار دیم و 28 هزار و 973 هکتار از آن آبی است.
وی سطح زیرکشت زعفران استان را 107 هکتار دانست و گفت: این محصول در همه شهرستانها به غیر از قصرشیرین و سرپل ذهاب کشت می شود که بیشترین سطح زیرکشت به شهرستان های کرمانشاه، صحنه و سنقر و کلیایی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه کیفیت زعفران کشت شده کرمانشاه بسیار بالا است، گفت: براساس آزمایش های انجام شده این محصول با استانداردهای جهانی رقابت دارد و در آزمایش های بعمل آمده در کشور فرانسه به عنوان برند درجه یک شناسایی شده است.
به گفته وی، هرهکتار زعفران برای یک نفر اشتغالزایی ایجاد می کند که نباید از کشت این محصول به صرفه و سودآور غفلت شود.
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برنامه های مناسبی برای استاندارد شدن باغات قدیمی استان وجود دارد، افزود: تبدیل سه هزار و 260 هکتار باغات درجه 2 به درجه یک در دست اقدام است که به اموری همچون بهداشت کف باغ، سرشاخه کاری، پیوند درختان قدیمی و جایگزینی باغات در دستور کار قرار دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی و 40 هزار هکتار باغ است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.