به گزارش خبرنگار ایرنا، فرامرز اکبری روز یکشنبه در آیین راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در جمع راهپیمایان قصرشیرین در میدان مهدیه در سخنانی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مرجعیت دینی، تنها نظامی در دنیاست که بر پایه آموزه های دینی پایه گذاری و هدایت شده است.
وی اظهار کرد: اکنون که 39 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد، همه مردم با هر مذهب و تفکری برای پاسداری و دفاع از آرمان های این نظام الهی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به خیابان ها آمدند و به ندای رهبر خود لبیک گفتند.
وی حمیت از مظلوم و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های استکبار را از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران توصیف کرد و افزود: امروز تمام آزادیخواهان جهان با الگو برداری از نظام اسلامی ایران ، در مقابل کفر و ظلم ایستادگی می کنند.
فرماندار قصرشیرین بیان کرد: تا قبل از تشکیل انقلاب اسلامی، تمامی نظریه پردازان اذعان می کردند که دین نمی تواند منشا تحول اجتماعی شود و دین را برای جامعه مخرب می دانستند، اما تشکیل حکومت دینی و اسلامی در ایران به همه این نظریه ها پایان داد.
اکبری، در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از حضور مردم زلزله زده قصرشیرین در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم ولایتمدار این شهرستان مرزی با وجود تحمل مشکلات، برای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و دفاع از آرمان های والای نظام و انقلاب با شرکت در راهپیمایی 22 بهمن حماسه ای جاوید خلق کردند.
وی با با بیان اینکه دولت با تمام توان تا پایان کار بازسازی در کنار مردم زلزله زده است، گفت: از تمام ظرفیت ها و امکانات برای بازسازی خرابه های ناشی از زلزله اخیر در قصرشیرین استفاده خواهد شد.
فرماندار قصرشیرین اضافه کرد که با توجه به تاکید و عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری در خدمات رسانی به امور زلزله زدگان گفت: تاکنون هفت میلیارد ریال تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در مناطق شهری و روستایی پرداخت شده است.
اکبری افزود: همچنین مرحله دوم اعتبارات از سوی دولت برای پرداخت به زلزله زدگان و مناطق زلزله زده نیز مصوب شده تا بازسازی در این مناطق به سرعت انجام شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون در قصرشیرین طرح های مختلف عمرانی با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در دست اجراست و تنها هزینه اجرای سد شرفشاه سومار که به زودی با حضور رئیس جمهوری آبگیری می شود، هفت هزار میلیارد ریال است.
وی گفت: با بهره برداری از منابع آبی تلاش می شود، 10 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود و این جدای از اجرای طرح سامانه های گرمسیری است که با 70 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی اجرایی شده است.
این مقام مسئول همچنین از تلاش و ادامه رایزنی ها توسط استاندار کرمانشاه و دیگر مسئولان ارشد برای بازگشایی مرزرسمی خسروی به روی زائران عتبات عالیات به منظور رونق شهرستان مرزی قصرشیرین خبرداد.
اکبری گفت: در اربعین امسال، 40 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمران شهری و تقویت زیرساخت های قصرشیرین هزینه شد.
وی همچنین با اشاره به لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، از تلاش و همت مجموعه نمایندگان و مسئولان برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی به منظور رونق و تحول در این شهرستان مرزی خبرداد.
وی افزود: مجموعه نظام در تلاش و تکاپو هستند با توجه به ظرفیت موجود در قصرشیرین، این شهرستان را در مسیر رونق، تحول و پیشرفت قرار دهند.
راهپیمایی 22 بهمن در قصرشیرین با شرکت قشرهای مختلف مردم از مقابل درب جهاد کشاورزی تا میدان مهدیه برگزار شد که اجرای موزیک و مارش نظامی از سوی ارتش و اجرای سرود توسط دانش آموزان از برنامه های جانبی این آیین بود و در پایان قطعنامه سراسری قرائت و با شعارهای کوبنده الله اکبر راهپیمایان مورد تایید قرار گرفت.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولی
3012/7079/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده : علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.