به گزارش خبرنگار ایرنا، یاور محمدی گفت: این طرح ها شامل یک طرح تولیدی و اشتغالزایی پرورش ماهی در قفس در سد جامیشان، گاز رسانی به 16 روستا و ساختمان آموزشی دانشگاه پیام نور می باشد.
وی با بیان اینکه اجرای طرح پرورش ماهی در قفس با پیگیریهای صورت گرفته در مدت زمان سه ماه تعیین تکلیف و عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی آغاز شد، افزود: این طرح با ظرفیت تولید 50 تن در سال و 10 نفر اشتغالزایی فعالیت خود را آغاز کرده که تمهیدات لازم برای توسعه ظرفیت آن در سال آینده به 200 تن اندیشیده شده است.
فرماندار سنقرو کلیایی، امکانات و ظرفیتهای تولیدی و اشتغالزایی در بالادست سد جامیشان را بسیار ارزشمند دانست و گفت: با برنامه ریزیهای صورت گرفته، از قبل کار مطالعاتی و طراحی یک مجموعه بزرگ گردشگری با قابلیت جذب گردشگردر این مکان در سطح 2 هکتار انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن توسط سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز خواهد شد.
جانمایی روستای نجف آباد و احداث آن با طراحی گردشگری، احداث 200 هکتار باغ مدرن و کشت گیاهان دارویی از دیگر برنامه های قابل اجرا در راستای رونق تولید واشتغال در محدوده سد جامیشان است که محمدی به آنها اشاره کرد.
وی همچنین از تصویب احداث کشتارگاه صنعتی با اعتبار 440 میلیارد ریال در سنقر خبر داد و گفت: این طرح که گامی موثر در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد شهرستان می باشد به بانک کشاورزی معرفی شده است.
فرماندار سنقرو کلیایی با بیان اینکه در بخش گاز رسانی به روستاها در دولت تدبیر و امید انقلابی صورت گرفته است، گفت: تا قبل از دولت یازدهم فقط 26 روستای این شهرستان گاز دار بود که دردولت های یازدهم و دوازدهم تعداد روستاهای گازدار سنقر به 188 روستا رسیده و تا پایان سال آینده تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
وی همچنین از شروع عملیات گاز رسانی به 18 روستا در ایام دهه فجر با اعتبار 43 میلیارد ریال خبر داد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از فرماندار و نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در خصوص احداث طرح پرورش ماهی در قفس در حداقل زمان قدردانی کرد و ارتقاء ظرفیتهای تولیدی و گردشگری را در محدوده سد جامیشان مورد تاکید قرار داد.
رضا رحیمی، از فراهم شدن رقم بالای 30 هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در استان خبر داد و گفت: متقاضیان در حوزه های مختلف می توانند برای انجام کارهای تولیدی و اشتغالزایی از این فرصت پیش آمده استفاده نمایند.
سنقرو کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
7446/8066 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.