رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز شنبه در حاشیه افتتاح این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را 48 میلیارد ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح ها، در مجموع زمینه اشتغال 150 تن از افراد جویای کار در کرمانشاه فراهم شده است، اظهارداشت: هم اکنون 79 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند و تلاش می شود تا سال آینده این میزان به بیش از 140 هزار هکتار افزایش یابد.
وی اضافه کرد که اجرای طرح های سامانه های نوین آبیاری در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی استان، نقش بسزایی دارد.
رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد که همچنین امروز عملیات اجرایی پایاب سد تنگه حمام در سطح یک هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان قصرشیرین آغاز شد.
شهبازی، هزینه اجرای این طرح را 150 میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی ذکر کرد و گفت: اجرای این طرح در مجموع برای 240 تن اشتغال زایی ایجاد می کند.
وی پیمانکار اجرای این طرح را شرکت قره میسین غرب اعلام کرد و افزود: در مجموع سد تنگه حمام سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی قصرشیرین را به سامانه های نوین آبیاری تجهیز می کند که تاکنون 500 هکتار آن اجرایی شده و 2 هزار و 500 هکتار آن نیز در دست اقدام است که در صورت اجرای عملیات شبکه های یک و 2 از سوی وزارت نیرو، این طرح تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، بیش از 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 940 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
7079/3012/8066خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.