به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رئیس هیات مدیره شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه در این آئین میزان تولید هکزان بدون بنزن در پالایشگاه کرمانشاه را 12 هزار تن در سال ذکر کرد و گفت: برای راه اندازی این بخش 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام می شود.
به گفته 'سهراب براندیشه'، با اجرای این پروژه میزان بنزن موجود در هکزان به یک درصد می رسد.
وی دانش بنیان بودن این پروژه را یکی از ویژگی های آن دانست و گفت: راه اندازی این بخش براساس فن آوری روز یک گام بزرگ در راستای توسعه پالایشگاه کرمانشاه است.
وی محصولات این بخش را خوراک شرکتهای پتروشیمی دانست و افزود: از آنجایی که کرمانشاه یکی از قطب های پتروشیمی کشور محسوب می شود، خوراک مورد نیاز این شرکت ها در پالایشگاه کرمانشاه تامین می شود.
وی با بیان اینکه خط تولید اتلین غرب کشور نیز در حال احداث است گفت: با راه اندازی این خط، تولیدات ما در مجموعه های پتروشیمی استان مصرف دارد.
براندیشه، با بیان اینکه این پروژه در راستای اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی اجرا می شود، گفت: بیشتر هکزان بدون بنزن کشور اکنون از خارج کشور وارد می شود.
وی میزان مصرف هکزان بدون بنزن کشور را سالانه 20 هزار تن ذکر کرد و افزود: سالانه بین هفت تا 10هزار تن این محصول از کشورهای رومانی، چین و کشورهای آسیای میانه وارد کشور می شود.
وی اظهار کرد: مابقی تولید این محصول در کشور نیز منطبق با شرایط محیط زیست نیست و اثرات مخربی بر روی محیط زیست دارد.
وی گفت: با توجه به توانمندی های پالایشگاه کرمانشاه تصمیم گرفتیم واحد هکزان بدون بنزن را احداث کنیم که دارای چند مرحله است و فاز اول آن که مطالعات است به اتمام رسیده است.
به گفته او مرحله اجرایی این پروژه اسفند امسال شروع می شود.
وی با بیان اینکه پالایشگاه کرمانشاه در مسیر توسعه گام بر می دارد و بخش خصوصی عزم خود را برای توسعه هرچه بیشتر این واحد صنعتی جزم کرده است، گفت: در اسفند امسال پروژه 'برج تقطیر در خلاء' را در این پالایشگاه شروع می کنیم.
وی اظهار کرد که امروز بهترین متخصصان صنعت نفت در مجموعه پالایشگاه کرمانشاه فعالیت می کنند.
پالایشگاه کرمانشاه با بیش از 90 سال قدمت بعد از پالایشگاه آبادان قدیمی ترین پالایشگاه کشور است و پنج فرآورده اصلی پالایشگاه 20 هزار بشکه ای کرمانشاه شامل بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفتِ ‌گاز و گاز مایع است که نیمی از سوخت استان را تامین می کند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.