سرهنگ علیرضا دلیری روز سه شنبه 17 دی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای ماده 13 قانون مبارزه با مواد مخدر، از مرداد امسال تاکنون 186 مکان عرضه مواد مخدر در مرکز استان و حدود 50 مکان در سایر شهرستان های استان پلمب شده است.
آنچنان که او گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده، امروز در محلات شهیاد، چقامیرزا و نوکان پیگیری شد و علاوه بر پلمب مکان های عرضه مواد مخدر، تعدادی معتاد متجاهر هم جمع آوری شد.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، آرامش و امنیت مردم را از مهمترین دستاوردهای طرح پاکسازی برشمرد و گفت که بسیاری از اهالی این محلات از اقدام پلیس تشکر می کنند.
دلیری گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف جمع آوری معتادان متجاهر، پلمب مکان های توزیع مواد مخدر، دستگیری متهمان سابقه دار، ایجاد آرامش در محلات و برخورد قاطع با مجرمان و عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر انجام می شود.
طرح پاکسازی مناطق آلوده از ابتدای مرداد 96 و در راستای اجرای 'ماده 13 قانون مبارزه با مواد مخدر و روان ‌گردان' اجرا می شود؛ طبق این ماده قانونی 'هرگاه کسی واحد صنعتی، تجاری، خدماتی و یا محل مسکونی خود را برای انبار کردن، تولید و یا توزیع مواد مخدر یا روان ‌گردان معد سازد، یا مورد استفاده قرار دهد یا در اختیار دیگری بگذارد، مکان مذکور به نفع دولت ضبط می شود.'
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت که اگر مردم و خانواده ها پای کار مبارزه با مواد مخدر نیایند، تلاش های صورت گرفته پلیس و دستگاه قضایی هم به نتیجه مطلوب نمی رسد.
او افزود: تلفن 128 ستاد مبارزه با مواد مخدر به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان در موضوع مواد مخدر است.
اعتیاد یکی از دغدغه های مهم مردم استان کرمانشاه است و بنابر اعلام دادستانی کرمانشاه، رتبه استان در این آسیب اجتماعی بین هفت استان اول کشور است.
طبق آمار، در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه حدود 80 هزار معتاد وجود دارد.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.