صیاد غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تهیه و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان هرسین توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان 120 کیلوگرم گوشت کشتار غیرمجاز کشف، ضبط و امحا شد.
وی افزود: لاشه های کشف شده از یک واحد قصابی متخلف خارج از چرخه کشتارگاه و توسط خود قصابی کشتار شده بود که پس از ضبط لاشه ها، فرد متخلف نیز برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین همچنین به شهروندان توصیه کرد که ضمن خودداری اکید از خرید گوشت کشتار غیرمجاز حتما فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.
غلامی، ممهور بودن لاشه ها به مهر دامپزشکی را یکی از نکات مهمی عنوان کرد که باید در خرید گوشت به آن توجه شود و اینکه شهروندان در خرید گوشت چرخ شده نیز حتما توجه کنند که گوشت باید در حضور مشتری چرخ شود و از خرید گوشت های از پیش چرخ شده خودداری کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق شماره تماس 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 به اطلاع کارشناس اداره کل دامپزشکی استان برسانند.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.