به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در آئین افتتاح همزمان 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در محل یادمان شهدای مرصاد کرمانشاه افزود: نسل سوم انقلاب که جنگ و دفاع مقدس را ندیده اند بشدت تشنه درک مفاهیم آن دوران هستند که در قالب چنین یادمان هایی می توان مقوله دفاع مقدس را به این نسل یادآوری کرد.
وی با بیان اینکه نسل جدید جامعه ما به دنبال درک بیشتری از دفاع مقدس است و سوالات فراوانی در این باره دارند، گفت: مراکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند نقش برجسته ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و یادآوری حماسه ها و فداکاری های شهدا و ایثارگران به این نسل را داشته باشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این آئین گفت: مرکز فرهنگی شهدای مرصاد در سال 1371 توسط شهید صیاد شیرازی کلنگ زنی شد.
مرادعلی محمدی، در مورد احداث یادمان شهدای مرصاد همچنین افزود: در سفر سال 90 رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه، 45 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی بنیاد حفظ آثار نیز 25 میلیارد ریال برای ساخت این مرکز فرهنگی اختصاص یافت.
وی گفت: این مرکز فرهنگی شامل سالن غذاخوری، موزه، مراکز تجاری، حسینیه، سربازخانه و یک مرکز اورژانس است.
به گفته او، مرکز اورژانس قرار است توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز و راه اندازی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در استان کرمانشاه 30 عملیات اصلی در دوران دفاع مقدس انجام شد، گفت: در این استان هفت یادمان شهدای گمنام و سه یادمان اصلی، 2 مرکز فرهنگی دفاع مقدس فعال است.
در این آئین همچنین از خانواده های پنج تن از شهدای مرصاد تجلیل شد.
یادمان شهدای مرصاد در حدود 30 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
استان کرمانشاه در طول دوران دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید و بیش از 20 هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
هشت سال جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه آغاز و در این استان به پایان رسید.
3209/066 خبرنگارعباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.