نعمت الله حقیقی شنبه شب در حاشیه نشست کارگروه تسهیل در سرمایه گذاری که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: به صورت میانگین هفته ای 2 تا سه جلسه برای رفع موانع تولید در استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مهمترین مشکل واحدهای تولیدی تامین سرمایه در گردش است، گفت: در جلسه امروز بنا شد که مشکلات واحد های زلزله زده برطرف شود، بانک ها همکاری لازم را برای تامین سرمایه در گردش داشته باشند و ادارات دولتی نیز از واحدهای تولیدی داخلی خرید کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: 40 درصد مشکلات واحدهای تولیدی کرمانشاه مربوط به بدهی ها و معوقه های بانکی می شود.
حقیقی با اشاره به اینکه بدهی به تامین اجتماعی نیز بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی است، گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی کرمانشاه نیز به دلیل داشتن بدهی به ادارات آب، برق و گاز با مشکل روبه رو هستند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه در سال گذشته 67 واحد تولیدی راکد استان فعال شدند، اظهار داشت: در نتیجه برگزاری کارگروه های تسهیل در سرمایه گذاری از ابتدای سال تاکنون 40 واحد راکد و نیمه فعال پویا شده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با 30 هزار نفر اشتغالزایی است.
نرخ بیکاری استان کرمانشاه 22 درصد اعلام شده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.