به گزارش خبرنگار ایرنا، کتاب ماموستا به قلم علی رستمی به بیان خاطرات و زندگی ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و تا پس از آن اختصاص دارد.
ماموستا قادری روز شنبه در آیین تحلیل و بررسی کتاب ماموستا که به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد، گفت: این مراسم در حقیقت تجلیل از کتاب است چرا که کتاب در اسلام بسیار مهم است به گونه ای که خداوند در قرآن به کتاب قسم یاد کرده است.
او افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری علما و در راس آنها امام راحل مردم ما با خون خودشان از این انقلاب دفاع کرده اند به گونه ای که 15 سال در مقابل گروهک ها و سه سال نیز در برابر داعشی ها ایستادگی کرده اند.
ماموستا قادری بیان داشت: در طول انقلاب اسلامی دولت ها کارهای خوبی در منطقه انجام داده اند و البته کارهای زیادی نیز باقی مانده است که باید انجام شود.
وی ادامه داد که ما امنیت را بالاترین نعمت می دانیم و برای همین از کسانی که باعث ایجاد امنیت شده اند، سپاسگزاریم.
امام جمعه پاوه در ادامه ثبت تاریخ را ضروری داست و گفت: نداشتن تاریخ نشانگر بی هویتی است
ماموستا قادری در ادامه به رشادت های مردمان منطقه اورامانات در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همین چند روز پیش که خبر درگیری با 21 داعشی منتشر شد در حقیقت این خود مردم بودند که حضور آنها را اطلاع دادند و خود مردم منطقه نیز در مقابله با آنها پیشرو بودند به گونه ای که 2 شهید از سه شهید این حادثه اهل همین منطقه و سنی مذهب بودند.
او در پایان گفت: برای کتاب ماموستا 2 سال تلاش شده است و این کتاب ما حصل حدود 60 ساعت مصاحبه است.
ماموستا قادری در تیر ماه 1359 شمسی از سوی امام خمینی (ره) به عنوان امام جمعه پاوه انتخاب و از آن تاریخ در عمران و آبادی و روند فرهنگی منطقه و ایجاد وحدت اسلامی تاثیر به سزایی داشته است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.