به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز شنبه در سومین روز از گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در آیین یادواره 750 شهید گیلانغرب در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی نشات گرفته از مکتب سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است و به واسطه خون پاک شهدا، نظام الهی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.
وی اظهار داشت: باید قدر اراده این ملت را دانست و شعار ما می توانیم را باید در عمل به اثبات برسانیم تا نقاط قوت به خوبی در جامعه بروز و ظهور یابد.
امام جمعه کرمانشاه ، حفظ فضای انقلاب و مراقبت و دفاع از آرمان های نظام اسلامی را به عنوان تاثیرگذارترین نظام در منطقه وظیفه همگان دانست و گفت: باید دستاوردهای نظامی را که توانست در مقابل تمام قدرت های دنیا بایستد با محتوای اسلامی به خوبی تبیین کرد و در این راستا مراکز آموزشی و دانشگاهی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.
آیت الله علما، همچنین در بدو ورود به گیلانغرب ، در مزار شهدا حضور یافت و با قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی سپس در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب در دبیرستان امام صادق (ع) شهر گیلانغرب شرکت کرد و در سخنانی اضافه کرد که امام (ره) در آغاز نهضت انقلاب با پشتوانه اسلام حرکت کرد و با همان محتوای اسلامی توانست شرق وغرب را به زانو درآورد.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه در نشستی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه و مسئولان استانی و محلی، روند خدمات دهی و بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب را بررسی و سپس از تعدادی از روستاها و اماکن آسیب دیده این شهرستان از نزدیک بازدید کرد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیز در جریان بازید امام جمعه کرمانشاه از مناطق زلزله زده گیلانغرب، با ارائه گزارشی از روند اقدام های صورت گرفته در جریان زلزله اخیر، افزود: 199 روستای این شهرستان در جریان زلزله خسارت دیده اند که از مجموع 17 هزار واحد مسکونی موجود ، چهار هزار و 850 واحد به طور 100 درصد تخریب و به 10 هزار واحد مسکونی نیز آسیب جدی وارد شد.
فرهاد همتی ادامه داد: در جریان زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ، پنج هزار میلیارد به اماکن مسکونی، زیرساخت ها، تاسیسات زیربنایی و اماکن دولتی گیلانغرب خسارت وارد شد.
رضا محمودیان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز گفت که در جریان زلزله اخیر به 198 مسجد، 11 حسینیه و پنج امامزاده شهرهای غرب این استان بیش از 77 میلیارد ریال خسارت وارد شد که تامین اعتبار و بازسازی آن ها در دستور کار است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.