محمودرضا نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اداره کل استاندارد استان برای اولین بار اقدام به بازرسی تمام پارک ها و زمین های بازی نمود که نواقص مشاهده شده برای اصلاح و اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد به مناطق هشت گانه شهرداری کرمانشاه و 13 شهرداری شهرستان های تابعه استان ابلاغ شد.
وی ادامه داد: طی این بازرسی ها 923 تجهیز بازی منصوبه در زمین‌ها و پارک های بازی سطح استان شامل سرسره تونلی، سرسره مارپیچ، سرسره دومسیره، تاب، الاکلنگ، حلقه فلزی، تجهیزات نوسانی، صندلی های چرخان و ... مورد بررسی قرار گرفت.
نیازی ادامه داد: پس از این بازرسی ها مشخص شد حدود 140 دستگاه نصب شده در این پارک ها که عمدتا تجهیزات فلزی را شامل می‌شود به علت خطرآفرینی باید جمع آوری شوند.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اهمیت استانداردسازی تجهیزات بازی افزود: فعالیت تمامی مکان های بازی، بدون اخذ گواهینامه ایمنی استاندارد ممنوع است و در جلسه برگزار شده با نماینده دادستانی، شهردار کرمانشاه و رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز، شهرداری کرمانشاه مکلف گردید نسبت به رفع نواقص مربوطه و استانداردسازی این تجهیزات اقدام نماید.
وی همچنین با اشاره به اینکه کلیه تجهیزات بازی براساس مصوبات شورایعالی استاندارد، مشمول مقررات استاندارد اجباری می باشد، اظهار کرد: بهره‌ برداران تجهیزات بازی صرف‌ نظر از اینکه این وسایل درچه مکانی مورد استفاده قرار گیرد (شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک بازی، استخر، رستوران و…) مکلفند نسبت به دریافت تاییدیه ایمنی تجهیزات تفریحی از اداره کل استاندارد کرمانشاه اقدام ‌نمایند.
نیازی همچنین با تاکید بر اینکه استاندارد اکثر تجهیزات بازی در پارک‌ها مورد تائید اداره کل استاندارد کرمانشاه نیست، افزود: انتظار می‌رود با توجه به اهمیت تامین ایمنی و سلامت کودکان در استفاده از این وسایل، شهرداری‌ها در اسرع وقت نسبت به استانداردسازی این تجهیزات اقدام نمایند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.