به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل در استانداری کرمانشاه افزود: یکی از از اشکالات زیرساخت های کشور ما این است که به صورت آبشاری به یکدیگر وصلند و اگر یکی آسیب ببیند به بقیه نیز سرایت می کند.
او در بخش دیگری سخنانش با اشاره به مفاهیمی مانند تهدید و آسیب در پدافند غیرعامل گفت: باید مراقب باشیم این 2 با هم تلاقی نداشته باشند چرا که خطر آنجاست که تهدیدی مانند زلزله با آسیبی مانند مقام سازی نشدن یک بیمارستان تلاقی داشته باشند و این موضوع منجر به نارضایتی مردم بشود.
حیدری با تاکید بر مقاوم سازی و بالا بردن تاب آوری زیرساخت ها افزود: متاسفانه در زلزله کرمانشاه بیمارستان، مخابرات و مرکز پست برق از بین رفت و حتی دفتر فرمانداری که باید بحران را مدیریت می کرد از بین رفته بود.
وی در ادامه با تقسیم بندی منابع تهدید به 2 دسته طبیعی و غیرطبیعی بیان داشت: پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات غیرطبیعی ورود دارد که شامل تهدیدهای الکترونیک، شیمیایی، پرتویی، زیستی، سایبری، نظامی، اقتصادی و تروریستی می شود.
حیدری با بیان اینکه با پیشرفت فن آوری، زیرساخت های ما وابسته به سایبر شده اند، افزود دشمن امروز به دنبال این است که با اخلال در کار زیرساخت ها زمینه نارضایتی و شورش مردم را ایجاد کند.

**طرح های توسعه ای کشور باید الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند
معاون پدافند غیرعامل وزارت کشور نیز با اشاره به وجود 13 سند بالادستی در خصوص پدافند غیرعامل گفت: همه طرح های توسعه ای کشور باید الزامات پدافند غیرعامل را مورد توجه جدی قرار دهند.
مجتبی مولوی، همچنین با اشاره به اهمیت حوزه سابیر بیان داشت: امروز تهدیدهای حوزه سابیر عموما بر زیرساخت ها و مردم و افکار عمومی متمرکز شده است لذا اولویت اول ما شناسایی تهدیدات در حوزه سابیر و نیز آموزش به کاربران سیستم در دستگاه های اجرایی است.
به گفته او 70 درصد عملیات اداری ما در بستر سایبر انجام می شود که این موضوع ضرورت حفاظت ویژه از سرمایه های سایبری از نظر مکان نگهداری، نیروی انسانی و امنیت شبکه را نشان می دهد.
وی تاکید کرد که با مطرح کردن پدافند غیرعامل نمی خواهیم در جامعه حساسیت ایجاد کنیم بلکه هدف اصلی صیانت از سرمایه های کشور است.
مولوی در خصوص برنامه های سازمان پدافند غیرعامل نیز گفت: این سازمان از 8 تا 12 آبان ماه امسال به مناسبت هفته پدافند غیرعامل 10 هزار برنامه در سطح کشور برگزار کرده است که عموم این برنامه ها با خاصیت فرهنگ سازی و آموزش اجرا شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.