به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور فرماندار، روحانیون، اعضای شورای اداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم از میدان امام (ره) کنگاور انجام و پیکر شهید در گلزار شهدای این شهر خاکسپاری شد.
جانباز 70 درصد دفاع مقدس عبدالرضا جاویدان بازنشسته فرهنگی متولد 1341 که سال 1365 در عملیات کربلای 4 در اثر حمله شیمیایی دشمن به فیض جانبازی نائل آمده بود ظهر دیروز پس از تحمل سالها درد و رنج ناشی از عارضه شیمیایی به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
رئیس بنیاد شهید کنگاور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: شهید عبدالرضا جاویدان جانباز 70 درصد اهل شهرستان کنگاور، پس از تحمل 31 سال رنج و سختی، به علت بیماری ناشی از عوارض شیمیایی در سن 55 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.
بهرام کیهان زاده افزود: مراسم ختم این شهید بزرگوار با حضور اقشار مختلف مردم عصر امروز سه شنبه از ساعت 14 تا 16 در مسجد جامع کنگاور برگزار می شود.
در شهرستان کنگاور حدود یک هزار جانباز و هفت جانباز 70 درصد از دوران دفاع مقدس وجود دارد که شهدای زنده این شهرستان محسوب می‌شوند. با توجه به شهادت این جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس تعداد شهدای کنگاور به 421 شهید رسید.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 76 هزار نفر در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت بیش از 9 هزار و 800 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.