به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاحیه این جشنواره که عصر چهارشنبه چهارم بهمن ماه برگزار شد، پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی برای حاضران قرائت شد.
به گفته مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره برای ادای احترام به مردم زلزله زده کرمانشاه، در این استان برگزار شده است.
قزلی با بیان اینکه جشنواره شعر فجر همزمان در استان های تهران، زاهدان و بوشهر نیز برگزار می شود، افزود: این جشنواره تا اسفند ماه در 2 بخش رقابتی و ترویجی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: در حوزه رقابتی کتاب‌های سال نوشته شده در حوزه شعر به داوری گذاشته و در مراسم اختتامیه از برگزیدگان در سه بخش شعر بزرگسال، کودک و نوجوان تقدیر می‌شود.
محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: امیدوارم این جشنواره گامی در راستای اعتلای شعر و ادبیات کهن ایران زمین باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران و اشاره به جایگاه رفیع شعر در عرصه هنر گفت: استان کرمانشاه استحقاق زیادی در حوزه های فرهنگی و هنری دارد که نیازمند حمایت های خاص است.
حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه در این مراسم بیش از 10 نفر از اساتید کشوری و 10 نفر از چهره‌های ادبی و اجرایی بنیاد شعر و ادبیات ایران حضور دارند، افزود: از شاعران ملی برجسته از جمله محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، جواد محقق، علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فر، محمد کاظم کاظمی، محمد جواد محبت و بیژن ارژن برای شرکت در جشنواره دعوت شدند.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.
این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشییع و اهل حق در این استان سکونت دارند.
استان کرمانشاه همچنین 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق دارد و می توان گفت جزء استان های مهم کشور محسوب می شود.
به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به نام هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از قدمت و پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.