به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم جعفرزاده که روز سه شنبه همراه با اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب حضور یافته بود، اظهار کرد: افراد حادثه دیده این زلزله مهیب که در کانکس و یا چادر اسکان دارند هیچ گونه هزینه ای بابت مصرف برق و آب پرداخت نمی کنند.
وی با بیان اینکه وزارت نیرو خود را مکلف به خدمت گزاری به مردم می داند، تاکید کرد: تا زمان اسکان دائم زلزله زدگان استان کرمانشاه، خدمات آب و برق به صورت کاملا رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد.
جعفرزاده در ادامه افزود: حدود 28 کیلومتر لوله ‌گذاری جدید برای آب ‌رسانی به محل‌های اسکان موقت زلزله زدگان در شهر سرپل ذهاب نیز انجام شده تا کار تامین آب شرب به صورت دائمی در این محدوده‌ها انجام شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو در ادامه بر سالم بودن آب شرب و مطلوب بودن کیفیت آن در مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب تاکید کرد و گفت: مردم این مناطق بدون هیچ نگرانی، از آب شرب استفاده و به شایعات مطرح شده نیز اهمیت ندهند.
وی با بیان اینکه آب شرب شهرستان سرپل ذهاب و روستاهای اطراف آن هیچ مشکلی ندارند، یادآور شد: برای اطمینان کامل، آب چند روستا به صورت پایلوت برای سنجش کیفیت انتخاب و آزمایش شده که نتایج بدست آمده همگی موید سلامت کامل آن بوده است.
جعفرزاده در پایان اظهار کرد: هم‌اکنون تیم‌ های مختلفی در منطقه مشغول آواربرداری هستند که در حین آواربرداری ممکن است بخشی از خطوط و شبکه آب آسیب ببیند که در این صورت تیم‌های عملیاتی آبفا سریع وارد کار شده و محل شکستگی را با سرعت ترمیم می‌کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.