در این یادداشت آمده است: ماجرای پردامنه پرونده مکتب گلیم و گبه از 20 روز دیگر شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد. براساس اطلاعیه‌ای که از سوی دادگستری استان کرمانشاه صادر شده قرار است اولین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در مکتب گلیم و گبه 23 بهمن برگزار شود.
در ابتدای ورود دادگستری به این موضوع، هجمه‌ها و شایعاتی مطرح می‌شد که در این میان بیشتر رسانه‌ها و از جمله آوای کرمانشاه با اطلاع‌ رسانی گسترده در این موضوع تلاش داشتند کمترین مجال را به شایعات بدهند.
در واقع در این موضوع خاص رسانه‌ها در کنار مقامات قضایی بودند و از اقدام درست آن‌ها حمایت کردند. میوه این همراهی و همسویی نیز در خوابیدن غبارهای روزهای نخست و امواج شایعات بود، به نحوی که فشارهای اولیه از روی دستگاه قضایی نیز برداشته شد.
براین اساس پیشنهادی برای دستگاه قضایی داریم که توجه به آن، می‌تواند اثرات مثبت و خوبی به دنبال داشته باشد. گرچه برخی از شاکیان و البته وکلای پرونده می‌توانند در جلسات دادگاه شرکت داشته باشند؛ اما حضور نمایندگان و خبرنگاران رسانه‌ها در این جلسات می‌تواند ضمن آنکه بر اعتماد عمومی به دستگاه قضایی بیفزاید، مانع از شکل‌ گیری شایعات و انتشار اخبار غلط و گمراه کننده شود. در کنار این، مال‌ باختگان نیز به جای حضور فیزیکی در راهروهای دادگاه و ایجاد ازدحام می‌توانند از طریق رسانه‌ها در جریان اطلاعات پرونده قرار بگیرند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.