اسماعیل نجار روز یکشنبه در نشست با فرماندار سرپل ذهاب که با هدف بررسی مشکلات موجود و روند امدادرسانی به زلزله زدگان این شهرستان برگزار شد، افزود: باید شبانه روزی برای عبور از این بحران تلاش کرد تا هرچه سریعتر رفاه عمومی مردم زلزله زده فراهم شود.
وی اظهارداشت: مشکل مسکن مردم زلزله زده سرپل ذهاب، فراتر از چالش زلزله است و باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، برای رفع آن تدابیر لازم اتخاذ شود.
نجار ادامه داد: با توجه به وسعت خرابی ها و خسارت‌های ناشی از زلزله اخیر در سرپل ذهاب، باید برای ایجاد رضایتمندی مردم آسیب دیده تمهیدات ویژه ای اتخاذ شود.
فرماندار سرپل ذهاب نیز در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت زندگی مردم زلزله زده این شهرستان گفت: مردم حادثه دیده دچار مشکلات فراوانی هستند و دولت هم تلاش‌های زیادی برای مدیریت این حادثه و خدمت رسانی به آسیب دیدگان تاکنون انجام داده است.
اکبر سنجابی افزود: باوجود خدمات ارائه شده توسط دولت به زلزله زدگان، مشکلات زیادی هنوز در مناطق زلزله زده وجود دارد که برای رفع آن ها باید تدابیر ویژه ای اتخاذ شود.
وی بیان کرد: سرپل ذهاب به عنوان شهری که در زلزله اخیر عمده ترین آسیب را متحمل شد، اکنون با مشکل کمبود سرویس بهداشتی مواجه است و تامین نیازهای اولیه در این بخش، باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همکاری نکردن بانک های عامل در بحث امهال وام ها، تعلل و کوتاهی در پرداخت بیمه عمر و بلاتکلیفی وضعیت مستاجران تعمیری را از مهمترین مشکلات موجود مردم زلزله زده سرپل ذهاب عنوان کرد و گفت: امید است تدبیر خاص دولتمردان، گشایشی در جهت کاهش آلام مردم و التیامی بر زخم های حادثه دیدگان شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.