علی محمد زورآوند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه در شهرستان پاوه با 26.6 میلی متر، گواور با 25 میلی متر و صحنه با 17.6 میلی متر گزارش شد.
وی ادامه داد: بارش در شهر کرمانشاه نیز 9.5 میلی متر بود تا میانگین بارش های سال زراعی جاری مرکز استان به 71.2 میلی متر برسد.
زورآوند خاطرنشان کرد: بارش های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه (اول مهر تا 30 دی) نسبت به مدت مشابه سال قبل که 91.1 میلی متر بوده 22 درصد و نسبت به دوره بلندمدت 60 درصد کاهش نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین با اشاره به بارش های رخ داده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، افزود: در گهواره و سرپل ذهاب 17 میلی متر، ثلاث باباجانی 15.8 میلی متر، دالاهو 13 میلی متر، گیلانغرب 14 میلی متر، قصرشیرین 9.2 میلی متر و سومار 5.4 میلی متر بارش باران داشته ایم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طی 24 ساعت گذشته شاهد بارش برف در بسیاری از نقاط استان نیز بودیم، گفت: بیشترین بارش در کیونان از توبع شهرستان سنقروکلیایی با 17 سانتی متر گزارش شد.
زورآوند افزود: پاوه با پنج سانتی متر، هرسین با سه سانتی متر و سنقروکلیایی، دالاهو و جنوب شهر کرمانشاه نیز با 2 سانتی متر در رده های بعدی قرار داشتند.
میانگین بارش باران در استان کرمانشاه طی سال زراعی 96-97 به 107 میلی متر رسیده که در مقایسه با سال قبل 3 درصد رشد و در مقایسه با میانگین بلند مدت 46 درصد کاهش نشان می دهد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.