به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، این صندوق مساعدت و حمایت هایی را برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی که پیش از زلزله استان کرمانشاه فعال بوده و در این حادثه آسیب و خسارت دیده اند، در نظر گرفته است.
سهولت در دریافت این ضمانت نامه و عدم دریافت وثایق ملکی و... از جمله مزیت این مصوبه می باشد.
همچنین مقرر شد، صدور ضمانت نامه با مبالغ بیش از 3 میلیارد ریال با پذیرش ارزش محل اجرای طرح (هرچند دچار آسیب شده باشند) با تعهد ضامنین انجام پذیرد.
هیات مدیره این صندوق مصوب نمود که واحدهای صنعتی آسیب دیده که سابقا نسبت به اخذ ضمانت نامه از صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اقدام و ضمانت نامه های صادره مربوط به پرداخت خسارت شده و صندوق نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نموده، بین 6 ماه تا یک سال استمهال شوند.
صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک همچنین در جهت کمک به سرمایه گذاری واحدهای صنعتی، سرمایه در گردش و سایر فعالیتهای بنگاههای تولیدی، انواع ضمانت نامه برای صنایع کوچک صادر می نماید.
این صندوق در 9 ماه سپری شده از سال جاری بیش از هزار و 800 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر نموده است.
ضمانت نامه های صادره از طرف این صندوق جایگزین وثیقه، نزد نظام بانکی می شود و فعالان صنایع کوچک می توانند از خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بهره مند شوند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهر و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 78 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.