علی اکبر اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بارش ها اغلب به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف است، افزود: تمام جاده های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان باز و تردد در آن جریان دارد.
او به استقرار اکیپ های راهداری در این جاده ها نیز اشاره کرد و گفت: عوامل راهداری به صورت مستمر وضعیت جاده های شهرستان را زیرنظر دارند.
وی همچنین با بیان اینکه براساس قانون به خانوارهایی که مسکن آنها در زلزله تخریب شده به تشخیص بنیاد مسکن کانکس واگذار شده است.
فرماندار ثلاث و باباجانی در ادامه به توزیع بسته های غذایی 2 میلیون و 500 هزار در میان خانوارهای زلزله زده شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: توزیع این بسته ها اکنون در شهرستان در حال انجام است.
اکبری با بیان اینکه اکنون کمبود خاصی در شهرستان نداریم، افزود: با توجه به ضعف بنیه مالی مردم شهرستان ثلاث و باباجانی، کمک مالی برای ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده در زلزله یکی از نیازهای اصلی و اساسی این مردم است.
وی اظهار کرد که مردم این شهرستان درآمد خاصی ندارند و از لحاظ مالی ضعیف هستند و از این رو برای ساخت واحدهای تخریب شده خود با مشکل مواجه هستند.
او همچنین به بی رغبتی برخی از مردم این شهرستان به دریافت وام برای ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی خود اشاره کرد و گفت: عده ای از مردم می گویند درآمدی نداریم تا وام ها را بازپرداخت کنیم.
او به اعتقاد برخی دیگر در مورد عدم دریافت وام نیز اشاره کرد و گفت: وام های بنیاد مسکن بهره ندارد و با چهار درصد کارمزد و به صورت قرض الحسنه پرداخت می شود.
فرماندار ثلاث و باباجانی هممچنین به تشکیل 6 هزار و 800 پرونده توسط بنیاد مسکن در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد سه هزار و 70 پرونده منجر به انعقاد قرارداد شده و وام یک هزار و 90 پرونده نیز پرداخت شده است.
شهرستان ثلاث و باباجانی که سال 81 از جوانرود منفک و به شهرستانی مستقل تبدیل شده است، هزار و 418 کیلومتر مساحت دارد و 38 هزار نفر در قالب 12هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.
این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و ازگله، 206 روستا و 2 شهر تازه آباد با 18هزار نفر جمعیت و ازگله با 2 هزار نفر جمعیت است.
شهرستان ثلاث و باباجانی 40 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهر و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 78 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.