سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان مرزی، 9 هزار و 600 متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 9 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوا را نیز 65 درصد اعلام کرد.
براساس نقشه های پیش یابی اداره کل هواشناسی کرمانشاه، گرد و غبار و ناپایداری هوا تا اواخر وقت امروز در جو منطقه حاکم است.
گرد و غبار مشکلاتی را برای مرزنشینان زلزله زده که در چادرها اسکان حضور دارند، ایجاد کرده است و این امر سلامت جانی آنان را تهدید می کند.
از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین در مجموع 83 روز درگیر گرد و غبار بود که این میزان در فروردین هشت، اردیبهشت 18، خرداد هفت، تیر 10، مرداد 10، شهریور پنج، مهر سه، آبان 12، آذر 2 و دی نیز هشت روز به ثبت رسیده است.
پارسال نیز شهرستان مرزی قصرشیرین در مجموع 119 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود.
براساس گزارش خبرنگاران ایرنا، گرد و غبار همچنین در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز دید افقی را کاهش داده است و مشکلاتی را برای این مناطق زلزله زده ایجاد کرده است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.