به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: 6 هزار میلیارد تومان دولت برای کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده در زلزله اخیر تصویب کرده که از این میزان 400 میلیارد به بخش صنعت و معدن و 200 میلیارد تومان به بخش کشاورزی تخصیص پیدا می کند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی آسیب دیده نگرانی های این بخش را پاسخ خواهد داد، افزود: 8 هزار و 880 واحد دامی در زلزله اخیر آسیب دیدند که هر واحد 10 تا 15 میلیون تومان وام قرض الحسنه از این مبلغ دریافت خواهند کرد.
بازوند با اعلام اینکه گره های بسیاری پیش روی رفع موانع تولید است که باید برطرف شوند، اظهارداشت: بانک ها همکاری چندانی با بخش تولیدی ندارند و به راحتی مصوبات دولت و بانک مرکزی را رد می‌کنند.
وی بحث بیکاری در کرمانشاه را رنج آور خواند و گفت: با موانع ایجاد شده پیش روی تولید، رفع معضل بیکاری بسیار سخت خواهد بود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به بسته شدن مرز ایران با کردستان عراق پس از برگزاری همه پرسی در این منطقه عنوان کرد: باید اقتصاد را به خط قرمز خود تبدیل کنیم تا بتوانیم آن را توسعه دهیم.
بازوند افزود: بخش خصوصی ما در بحث بازاریابی حرفه ای عمل نمی کند، دولتی ها باید در کنار بخش خصوصی قرار گیرد و به آنها کمک کنند تا بتوانند اقتصاد خود را شکوفا کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع توسعه مرزها اشاره کرد و گفت: مرز فرصت خوبی برای کرمانشاه و کشور است اما اگر قرار باشد ما به تنهایی هزینه های توسعه زیرساخت های مرز را تامین کنیم نمی توانیم راه به جایی ببریم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: اگر زیر‌ساخت های مرزی تامین شود، بدون شک حجم صادرات حداقل 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.
در ادامه جلسه فرهاد تجری نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به آسیب دیدن واحدهای تولیدی در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: باید از آنها به خوبی حمایت شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.