حشمت رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهای ارزیابی شده، یک هزار و 187 واحد مسکونی شهری و روستایی تخریبی نوع یک و 2 و سه هزار و 991 واحد مسکونی این مناطق نیز از نوع تعمیری نوع یک، 2 و سه هستند.
وی اظهار کرد: همچنین در ارزیابی های صورت گرفته، از سوی کارشناسان بنیاد مسکن استان تهران مشخص شد که 504 واحد مسکونی قصرشیرین نیز سالم هستند.
وی بیان کرد: همچنین کار ارزیابی خسارت 85 واحد تجاری نیز که در اثر زلزله 21 آبان و پس لرزه های ناشی از آن دچار آسیب شدند، انجام شده است.
وی گفت: تاکنون کار آواربرداری 268 واحد مسکونی شامل 81 واحد شهری و 187 واحد روستایی آسیب دیده ناشی از زلزله اخیر در قصرشیرین از سوی بنیاد مسکن استان تهران انجام شده است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد که از مجموع واحدهای تخریبی که کار آواربرداری آن ها پایان یافت، کار پی کنی 169 واحد مسکونی انجام شده است.
به گفته رضایی، تاکنون 153 کانکس در اختیار زلزله زدگان قصرشیرین قرار گرفت که از این تعداد 129 کانکس اهدایی بنیاد مسکن و 24 عدد نیز از سوی سپاه برای اسکان موقت زلزله زدگان قصرشیرین نصب شده است.
وی با بیان این که کار تعیین تکلیف تعرفه نظام مهندسی برای آغاز بازسازی واحدهای احداثی شهری با پیگیری های استاندار کرمانشاه از سوی وزیر کشور انجام شده است، گفت: طبق ابلاغیه، صاحبان واحدهای احداثی شهری تا 100 متر مربع زیربنا از پرداخت تعرفه برای صدور پروانه ساختمان معاف و هزینه آن را بنیاد مسکن تقبل می کند.
معاون فرماندار قصرشیرین ادامه داد: در صورت افزایش زیربنا از سقف تعیین شده، مالکان واحدهای مسکونی به ازای هر مترمربع باید 100 هزار ریال پرداخت کنند که این تعرفه نیز براساس سطح پایین درآمد مردم و مرزی بودن منطقه با تخفیف نسبت به سایر نقاط تعیین شده است.
رضای اظهارکرد: تاکنون 50 واحد احداثی شهری برای صدور پروانه ساختمان و طراحی نقشه با تشکیل پرونده به نظام مهندسی معرفی شده اند.
وی گفت: همچنین در مجموع یک هزار و 134 پرونده واحدهای مسکونی، برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد 147 واحد مسکونی احداثی روستایی و 987 واحد مسکونی نیز تعمیری شهری و روستایی است.
وی افزود: از مجموع پرونده های معرفی شده به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات، 658 واحد تاکنون با بانک قرارداد منعقد کردند که از این تعداد 79 واحد احداثی روستایی و 579 واحد تعمیری شهری و روستایی است که قسط اول تسهیلات نیز به آن ها پرداخت شده است.
این مقام مسئول همچنین از پرداخت کمک های بلاعوض از سوی بانک های عامل به 503 تن از صاحبان واحدهای خسارت دیده ناشی از زلزله 7 و سه دهم ریشتری 21 آبان در قصرشیرین خبرداد.
رضایی، خواستار شتاب بخشی کار بازسازی از سوی مالکان واحدهای آسیب دیده شد و گفت: با توجه به بالا رفتن تقاضای مصالح ساختمانی ، نیاز است مالکان برای بازسازی واحدهای مسکونی خود ، اهتمام بیشتری داشته باشند.
از زمان وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه، تاکنون حدود یک هزار و 790 پس لرزه در این استان به ثبت رسید که از این تعداد حدود 290 مورد مربوط به منطقه مرزی سومار است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.