دکتر قباد محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال های اخیر شرکت های دارویی معتبر کشور اقدام به تولید داروهای شیمی درمانی کرده اند و داروهای با کیفیتی را که قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند تولید می کنند که موجب کاهش کمبود داروهای شیمی درمانی شده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند 'ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد غیر از رنج و مریض داری رنج دیگری نداشته باشد' گفت: بعد از تأمین دارو، حمایت های مالی از این بیماران در اولویت است چرا که هزینه های این داروها بسیار بالا است و ما سعی داریم این بیماران برای تامین هزینه دارو رنجی متحمل نشوند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: خیلی از بیماران سرطانی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه (مانند بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان طالقانی و بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای کودکان) درمان می شوند که در این مراکز با حداکثر 10 درصد از کل هزینه مراحل درمان خود را طی می کنند.
وی یادآوری کرد که اگر کسی هم توان پرداخت این 10 درصد را نداشته باشد می تواند با مراجعه به مددکاری مستقر در بیمارستان ها تخفیفاتی اخذ کند.
دکتر محمدی افزود: دسته بعدی بیماران سرطانی هستند که در مراکز سرپایی درمان می شوند که برای این قشر هم هزینه هایی برای تخفیف دارویی در نظر گرفته شده که از طریق مراجعه به معاونت غذا و دارو و تشکیل پرونده می توانند از مزایای تخفیف دارویی بهره مند شوند.
وی گفت: برخی از بیماران شیمی درمانی نیز به مخدرهای ضد درد نیاز دارند که ما به طور متمرکز در واحد مخدر معاونت غذا و دارو با هزینه های بسیار پایین با ارائه نسخه پزشک متخصص آن را در اختیار بیماران قرار می دهیم اما در شهرستان ها این داروها را در اختیار بیمارستان ها قرار داده ایم.
وی به قیمت داروها نیز اشاره ای کرد و گفت: درچند ماه اخیر داروهای شیمی درمانی هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته اند و تنها افزایش قیمت مختصری فقط در داروهای معمولی وجود داشته است.
طبق آمارهای رسمی وزارت بهداشت بیش از 300 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور وجود دارد و سالانه بیش از 90 هزار نفر به این جمعیت اضافه می شود.
سرطان علت 13 درصد مرگ‌هاست و هر سال حدود 50 هزار نفر از مبتلایان به سرطان در کشور جان خود را از دست می‌دهند.
اگرچه آماری از تعداد مبتلایان به سرطان در استان کرمانشاه مشخص نیست اما براساس اعلام انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان نزدیک به 800 بیمار مبتلا به سرطان درخواست کمک مالی از انجمن کرده اند که نزدیک به 400 بیمار مورد حمایت مالی قرار گرفته اند و پرونده نزدیک به 400 بیمار دیگر در حال بررسی است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.