به گزارش خبرنگار ایرنا، عزیز الله مهدیان عصر چهارشنبه در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد 12 هزار و 823 مورد تاکنون قراردادهای لازم را بسته اند.
وی افزود: باید کار بازسازی در مناطق زلزله زده به ویژه روستاها را هرچه زودتر آغاز کنیم زیرا با آغاز فصل گرما روند بازسازی کند خواهد شد.
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه اقدام ها در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده باید با هماهنگی بنیاد مسکن باشد، گفت: متاسفانه برخی از بانک ها در زمینه بازسازی و پرداخت تسهیلات به خوبی عمل نمی کنند.
مهدیان افزود: نمایندگان بانک ها در مناطق زلزله زده حضور دارند و تمام بانک ها موظف هستند که از ساعت هفت صبح تا 18 به مردم پاسخ دهند.
وی در رابطه با معرفی مالکان واحدهای مسکن مهر اسلام آبادعرب به بانک ها گفت: یک هزار و 800 واحد آسیب دیده مسکن های مهر اسلام ابادغرب تا دوشنبه هفته آینده به بانک ها معرفی می شوند.
معاون بنیاد مسکن در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با نحوه بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده اظهارداشت: واحدهای مورد نظر را برای بازسازی به پیمانکاران معرفی می کنیم تا اصولی و با دقت ساخته شوند.
مهدیان ادامه داد: صاحبان واحدها همچنین می توانند روند بازسازی را به صورت شخصی انجام دهند اما ناظران بنیاد مسکن باید بر روند ساخت نظارت داشته باشند و واحدها براساس اصول مقام سازی ساخته شوند
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7445 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.