پریسا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح کتابخوانی در مناطق زلزله زده از آذر امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: این طرح با هدف تقویت روحیه کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده و ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی انجام می شود.
به گفته او، کتاب مورد نیاز در این طرح از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می شود و گروه های مردمی فعال حوزه فرهنگ و هنر نیز با حضور در مناطق زلزله زده ضمن برگزاری مسابقه کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان به آنها کتاب قصه هدیه می دهند.
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق زلزله را منجر به ایجاد فضای شاد در راستای کمک به بازیابی روحیه مردم این مناطق دانست و گفت: این اداره کل تلاش می کند با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در این مناطق به تقویت روحی روانی ساکنان کمک کند.
محمدی توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی را یکی از شاخص های مهم فرهنگی دانست و افزود: این موضوع باید در میان کودکان و نوجوانان فرهنگ سازی و نهادینه شود که اکنون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تحقق این موضوع است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی**انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.