محمودرضا نیازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از 17 واحدی که در مناطق زلزله زده استان فعالیت می کنند، 9 واحد آن در بخش تولید شن و ماسه و هشت واحد نیز تولید کننده بتن آماده هستند و عملکرد آن ها به صورت مرتب تحت نظارت قرار می گیرد.
وی ادامه داد: هم اکنون تعداد 26 واحد تولیدکننده بتن آماده و 16 واحد شن و ماسه در استان فعال است و دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.
نیازی در ادامه خاطرنشان کرد: 130 واحد تولیدکننده فعال حوزه صنعت ساختمانی هم اکنون زیرپوشش اداره کل استاندارد استان کرمانشاه قرار دارند.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه یادآور شد: با مشاوره های فنی و تخصصی کارشناسان برای 28 قلم فرآورده ساختمانی مختلف تاکنون تعداد 100 پروانه کاربرد علامت استاندارد، برای فرآورده های تولیدی صنعت ساختمان صادر شده است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از استانداردهای ملی تدوین شده در حوزه مصالح ساختمانی و نظارت بر اجرای صحیح کار می‌تواند بخش زیادی از زیان‌های وارده به حوزه ساخت و ساز کشور را جبران نماید، علاوه بر آن باعث افزایش طول عمر و مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله خواهد شد.
نیازی تصریح کرد: لیست واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به دستگاه های ذیربط از جمله استاندای، بنیاد مسکن استان های معین مستقر در مناطق زلزله زده، فرمانداری ها و شهرداری‌های تابعه ارسال شده است.
وی در پایان گفت: انتظار می رود پیمانکاران و دستگاه های متولی از حداکثر ظرفیت واحدهای تولیدی دارای پروانه استاندارد مستقر در استان در امر بازسازی مناطق زلزله زده به منظور رونق تولید و اشتغال در استان استفاده نمایند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.